Fitnessmama.ro

Exerciții pentru corectarea posturii. Doar 5 minute pe zi!

Postura  este o carte de vizită.  Înțeleg cât de mult îți faci griji penru postura ta și e ceva normal. Corectarea posturii spatelui este un lucru important și ar fi bine să îl faci la timp. Motivele pentru că nu ai o postură ideală sunt mai multe: nașterea, unele probleme de sănătate, sânii grei ect. Dacă nu mai poți să accepți postura ta, începe chiar astăzi cu niște exerciții pentru corectarea posturii. În acest articol vei găsi exercițiile propriuzise, dar și niște sfaturi despre cum să o menții.

Ce este cifoza?

Cifoza, este o rotunjire exagerată a spatelui. Aceasta poate apărea la orice vârstă. Cifoza care depășește limita normalului, este curbarea spatelui peste 50 grade. Aceasta are mai multe nivele de evoluție. De accea ste nevoie să o prevenim, pentru că este posibil. Dacă cifoza nu are o formă gravă, aceasta  crează discomfort sau unele dureri. În cazul unei forme mai grave, coloana poate suferi deformări serioase. Când cifoza se agravează, provoacă o cocoașă exagerată. Uneori aceasta  provoacă probleme cardiace.

Motive pentru care nu ai o postura corectă

Modul de viață sedentar: fie că așa este jobul tău sau e doar o deprindere, trebbuie să te miști. Dacă ești la job, ridică-te de pe scaun odată în oră și fă mișcare 10 minute.

Sarcina: În timpul sarcinii ai o postură incorectă pentru că mușchii pelvieni se trag în jos. Antrenează-ți mușchii pelvieni pentru a-i întări.

Tocurile înalte: acestea presupun o presiune mare pentru coloana vrtebrală. Optează mai bine pentru ceva comod, ortopedic zi de zi.

De ce este important să avem o postură corectă?

Importanța acestor factori este legată de funcționarea normală a corpului. Când stai drep, mușchii tăi funcționează adecvat. De asemenea oasele tale sunt poziționate corect. Asta înseamnă că ești predispus la mai puține boli pe parcursul vieții. Din aceste motive, corectarea posturii și a aliniamentului corpului sunt importante.

Uite top 5 exerciții pentru o postură corectă

1. Stai cu spatele drept, în dreptul unui perete. O mână pe perete, cealaltă jos, în dreptul corpului. Te apleci înainte fără să dezlipești mâna de pe perete. Se efectuează lent timp de un minut. Schimbi mâna.

2.Te sprijini cu ambele mâini de perete, puțin te apleci în față, picioarele trebuie să fie un pic flexate. Lent, duci capul între umeri și revii la poziția inițială. Repeți timp de un minut

3.Ai nevoie de o bandă elastică. Atârn-o de ceva. Te poziționezi drept, și tragi de bandă, spre tine, așa ca să simți omoplații. La fel un minut.

4.Te întinzi pe covoraș, depărtezi mâinile și le ridici, meții câteva secunde apoi revii la poziția inițială.

5.Pui un obiect aproximativ rotund-oval la zona omoplaților. Stând culcat pe covor, deschizi coatele, și cobori în spate.

Acestea au fost top exerciții pentru postură. Dacă le faci cu tact, ai nevoie doar de 5 minute în zi și o să vezi rezultate. Uite și un video pentru și mai multe exerciții!

 

Corsetul pentru îndreptarea spatelui

Multe persoane folosesc un corset pentru corectarea posturii. Acesta este de obicei eficient pentru coloană. În cazul în care folosești și tu un asemenea corset, oricum este recomandat să faci exerciții. În asemenea situații antrenamentele sunt eficiente.

Acum că ai înțeles de ce este importantă corectarea posturii, sper să ai o atitudine serioasă. În rândul maturilor, este o problemă des întâlnită și trebuie tratată ca atare. Pe lângă aceste exerciții, poți face și unele de streching.
Dacă ai probleme mai grave nu ezita să te adresezi unui medic.

Iar dacă ți-a plăcut acest articol, distribuie să-l vadă și prietenii tăi.

Lasă un comentariu