Fitnessmama.ro

Afine calorii și valoare nutrițională

În afine calorii câte se conțin vei afla în acest articol. Moderat dulci, o sursă bună de fibre, afinele sunt un cocktail natural din mai mulți micronutrienți. Studiile arată că au multe beneficii pentru sănătate, în principal legate de aportul său de polifenoli. Întrucât este ste încorporat în diverse rețete, este de preferat să le consumi crude pentru a-și păstra proprietățile.

Afine Calorii – Profilul nutrițional al afinelor

Afinele cultivate au un aport similar de zahăr și fibre cu fructele medii. Sursă bună de mangan, vitaminele C și K, oferă mulți alți micronutrienți în proporții mai mici: vitaminele E și grupa B, potasiu, magneziu, cupru, fier, polifenoli … Afinele sălbatice sunt mai puțin dulci și conțin mai multe fibre., Vitamina C și polifenoli.

Despre calorii afine vorbim în continuare.

100 de grame din acest aliment reprezintă o valoare energetică de 60,2 kilocalorii. În medie, produsele din categoria fructelor oferă o valoare energetică echivalentă cu 85,86 kilocalorii.

Afine Calorii – Beneficiile nutriționale ale afinelor

Aportul de zahăr

În timp ce afinele sălbatice conțin doar 6% zaharuri, afinele cultivate oferă puțin peste 10%: un conținut egal cu cel al merelor și care corespunde fructului mediu1. O cadă de 125 g oferă puțin peste 13 g (echivalentul a 2 bucăți și jumătate de zahăr), ceea ce reprezintă doar 14% din aportul zilnic maxim recomandat de Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (Efsa). În plus, fibrele și acizii organici (acid malic, ca la măr și acid citric, ca și la citrice) prezente în afine, încetinesc digestia și asimilarea zaharurilor sale, ceea ce face posibilă consumarea lor în caz de diabet fără riscul de creștere a zahărului din sânge (nivelul zahărului din sânge).

Aportul de fibre

Afine calorii

Afinul cultivat are un conținut de fibre de 2,4%, echivalent cu fructul mediu. O cadă de 125 g oferă 10% din referința nutrițională (doza zilnică recomandată) pentru un adult. Afinele sălbatice conțin double1. Cultivată sau sălbatică, este aproximativ 75% din așa-numitele fibre insolubile, celuloză și hemiceluloză, utile pentru reglarea tranzitului intestinal și pentru 25% din fibrele solubile, pectina, care exercită un efect natural de supresie a apetitului, ajută la moderarea indicelui glicemic al mese și pentru a reduce nivelul sanguin al colesterolului LDL („colesterol rău”) 1. Și anume: afinele conțin și taninuri, care îi conferă o ușoară amărăciune și exercită o acțiune antidiareică, modulând efectele intestinale ale fibrelor sale.

Numărul de calorii afine proaspete sunt mai scăzute decît în cele uscate.

Aportul de vitamine

Afinul este o sursă excelentă de vitamina K, esențială pentru coagularea sângelui și benefică pentru sănătatea oaselor. Are un conținut semnificativ de vitamina C – esențial pentru sistemul imunitar și sistemul nervos – care este mai mare atunci când este sălbatic (22 mg la 100 g, puțin peste un sfert din referința nutrițională pentru un adult) 1. Oferă în proporții mai mici, beta-caroten (pro-vitamina A), vitamina E, precum și toate vitaminele din grupa B (cu excepția vitaminei B12).

Aportul de minerale

Afinul este un cocktail de săruri minerale, potasiu, calciu, magneziu și oligoelemente, fier, zinc, bor, vanadiu … Este o sursă bună de mangan și într-o măsură mai mică de cupru, două oligoelemente cu virtuți. Antioxidanți, care participă în prevenirea multor boli, în special a bolilor cardiovasculare și a cancerelor.

În dulceață de afine calorii se găsesc considerabil mai multe.

Aportul de polifenoli

Afinele cultivate au un conținut moderat de polifenoli, în timp ce afinele sălbatice sunt semnificativ mai bogate: 251,3 mg la 100 g. Acesta din urmă se distinge prin contribuția sa de antociani, pigmenți roșu închis până la violet abundenți atât în ​​piele, cât și în pulpă (în timp ce afinele cultivate le conțin doar în piele) (1). Diferitele polifenoli conferă afinelor o capacitate antioxidantă notabilă – mai mare când sunt sălbatice -, mai ales că sunt bine asimilate2 3. Aceștia acționează în sinergie cu ceilalți nutrienți antioxidanți ai săi, vitaminele C și E, manganul și cuprul, pentru a neutraliza diferiții compuși formați în organism („radicalii liberi”) care accelerează îmbătrânirea celulară și promovează dezvoltarea majorității bolilor. Anumiți polifenoli au și alte efecte, de exemplu antiinflamatorii sau antimicrobiene4 5. Notă: gătitul modifică o parte din polifenoli, deci este de preferat să consumați afine crude și foarte proaspete.

Citește și articolul: Ceai verde efecte slăbire

Pentru a descoperi mai multă informație utilă pentru tine sau dacă vrei să slăbești, abonează-te la noi pe rețelele de socializare:  YoutubeInstagramFacebook.

Dacă ți-a plăcut acest articol distribuie să vadă și prietenii tăi!

Lasă un comentariu