Fitnessmama.ro

Alimentația în timpul sarcinii: „a mânca” sau „nu a mânca”? Asta e întrebarea!

Dacă ești pe cale de a planifica o sarcină sau ești deja o mămică în devenire, atunci cu siguranță multe întrebări îți dau bătăi de cap. Punem pariu că una din ele este corelată direct cu alimentația în timpul sarcinii.
Și, chiar dacă te informezi din diferite surse, uneori, amalgamul de informație te poate contrazice.

Ce ar trebui să mănânci ca să-ți oferi atât ție, cât și viitorului bebeluș toate cele necesare pentru o creștere armonioasă, fără ca tu să adaugi kg în exces și fără a te ține de o dietă strictă, fără ca să te simți flămândă și fără să pui în pericol dezvoltarea corespunzătoare a fătului? Alimente recomandate în sarcină, alimente de evitat în sarcină, ce este interzis în timpul sarcinii și ce este permis? AAAAAA! O adevărată provocare!

Sfaturi pentru slăbit: Cum să mănânci sănătos chiar și atunci când nu poți găti

Ei, bine, viitoare mămică! Nu te îngrijora! Am analizat zeci de surse, am vorbit cu medicii și ne-am consultat și cu nutriționiștii și am pregătit pentru tine exact ceea de ce ai nevoie!

Vezi aici câteva reguli simple, dar utile, care, odată respectate, îți vor face sarcina mai plăcută și mai ușoară:

1. Mesele tale trebuie să fie echilibrate și să conțină, diversificat, toată gama alimentară sănătoasă: vitamine, minerale și nutrienți, dar și grăsimi, proteine și carbohidrați.
2. Alimentația în timpul sarcinii nu presupune să mănânci cât pentru 2, chiar dacă așa au făcut pe vremuri mama, bunica, vecina… Optează pentru mâncare sănătoasă, oferă prioritate calității, nu cantității.
3. Ia acid folic.
4. Evită la maxim posibil mâncarea de genul fast-food și exclude total băuturile alcoolice. Tot aici, moderează consumul dulciurilor, al zahărului și al grăsimilor. P.S. O ciocolată neagră sau o felie de tort servită ocazional nu vor dăuna, stai fără grijă.
5. Mănâncă cât mai multe fructe și legume. Totuși, ai grijă la unele fructe, precum strugurii, ananasul și papaya pe care multe surse le recomandă de a nu fi consumate, mai ales în primul trimestru: unele balonează, altele provoacă contracții și riscul de avort spontan.
6. Exclude băuturile carbogazoase și cele care conțin prea multă cofeină. Iar dacă îți place cafeaua – optează pentru cea naturală.

Tot aici, respectă cu strictețe și următoarele sfaturi:

7. Mănâncă alimente proaspăt gătite și a căror proveniență îți este cunoscută.
8. Respectă igiena în prepararea bucatelor și termenul de valabilitate al acestora.
9. Alimentația ta trebuie să conțină de toate: pește, carne, lactate, cereale, ouă, nuci, boboase – toate servite echilibrat și cu măsură.
10. Nu consuma produse care îți creează disconfort.
11. Dacă ai pofte – nu te limita sau nu ți le interzice, atâta timp cât mănânci moderat și sănătos.
12. Nimeni nu a anulat regula celor 3 mese pe zi și a gustărilor între ele.
13. Evită să mănânci crudități (carne, mezeluri și pește), alimente nepasteurizate, ouă crude, brânzeturi moi, cu mucegai.
14. Consumă cât mai multe lichide, bea suficientă apă (vei asigura astfel funcționarea normală a rinichilor și vei evita constipația).
15. Ascultă-ți organismul. Ești mai atentă și mai sensibilă acum, iar corpul tău îți va trasmite semnale dacă va avea nevoie de ceva anume.

alimentatia in timpul sarcinii

Ușor, nu-i așa? Respectând cu strictețe câteva reguli simple, dar de aur, îți vei asigura o sarcină frumoasă și sănătoasă, iar copilului – o creștere și dezvoltare corectă și armonioasă.
Chiar și așa, să nu-ți fie frică de cele câteva kg care se vor acumula: e absolut în regulă dacă pe toată durata sarcinii adaosul în greutate va fi de 8-15 kg.

Și ține minte: pentru o gravidă starea de bine în timpul sarcinii apare atunci cand o alimentație sănătoasă vine la pachet cu somnul suficient, cu odihna necesară și cu mișcarea și exercițiile fizice moderate (în cazul în care nu ai careva interdicții medicale).

Multă sănătate și sarcină ușoară!

Urmărește-ne pentru mai multe informații utile:

Facebook: www.facebook.com/fitnessmama.md
Instagram: www.instagram.com/ina.fitnessmama

Youtube: www.youtube.com/c/FitnessmamaMd/featured

Lasă un comentariu