Fitnessmama.ro

Alimente cu calorii negative – top 10

Unele alimente conțin atât de puține calorii încât energia consumată pentru digestie este mai mare decât cea pe care o furnizează aceste alimente. Acestea se numescc „alimente cu calorii negative”.

Aceste alimente au particularitatea de a avea un indice glicemic scăzut și un procent ridicat de fibre. Cu alte cuvinte, au un conținut scăzut de calorii și au avantajul de a promova digestia și senzația de sațietate. Prin urmare, acestea permit reducerea aportului zilnic de calorii.

Ce sunt aceste „alimente cu calorii negative”?

Așa-numitele „alimente cu calorii negative” sunt toate cele care au un indice glicemic scăzut și un procent ridicat de fibre. Prin urmare, acestea nu sunt complet lipsite de calorii, dar sunt foarte scăzute. Cu toate acestea, până în prezent niciun studiu nu indică faptul că consumul unui astfel de aliment te-ar face să slăbești.

Pe de altă parte, aceste alimente calorii negative, cel mai adesea crude, vor juca un rol în cheltuirea energiei. Îmbunătățind în același timp performanța metabolismului și producerea de enzime digestive implicate în descompunerea grăsimilor, în special.

La prima vedere, acestea nu sunt cele pe care ne-am baza mai întâi. Scopul nu este să compui o masă pe baza acestor alimente cu calorii negative exclusiv pentru a pierde în greutate. Dar mai degrabă să le uilizezi în meniuri pentru a stimula metabolismul și a adopta o dietă mai sănătoasă.

Top 10 alimente cu calorii negative

Alimente cu calorii negative

În loc de un tabel alimente calorii negative îți oferim o listă cu acestea, ca să fie mai simplu.

  1. Țelină crudă

Cu o contribuție energetică de numai 18 kcal la 100 g, țelina este una dintre cele mai puțin energice legume proaspete. Plină de potasiu, calciu și fier, este foarte bună pentru digestie.

  1. Castraveți

95% din greutatea sa provine din apă. Este foarte scăzut în calorii (12 kcal la 100 de grame) și este o alegere excelentă pentru persoanele care își urmăresc greutatea. Este unul din acele legume calorii negative a sezonului de vară.

  1. Endive

Bogată în fibre, andive este o sursă bună de vitamina B9 sau acid folic și vitamina C și conține doar 15 kcal la 100 de grame.

  1. Dovlecei

Delicios aburit sau gătit, conține doar 23 de kcal la 100 g. Dovlecelul, format din 96% apă, este foarte bogat în substanțe nutritive precum vitamina C, B3 și A.

  1. Păstăile

Păstăile sau fasolea verde, este o sursă foarte mare de fibre, care acționează asupra sațietății. Nimic mai bun ca un castron mare condimentat cu ierburi aromate proaspete (20 de kcal la 100 de grame).

  1. Spanacul

Bogat în fier, oferă doar 26 de kcal la 100 de grame, fibre, magneziu și calciu. Oferă o cantitate relativ mare de proteine ​​pentru o legumă proaspătă.

  1. Sparanghel

Cu 20 de kcal la 100 de grame, este antioxidantul prin excelență.

  1. Conopida

Oferă 25 de kcal, fibre și calciu și poate fi folosită în tot felul de rețete.

  1. Pepene roșu

Foarte bogat în apă, pepenele roșu este unul din acele fructe calorii negative cu cele mai puține. Pentru 100 de grame, doar 15 kcal.

  1. Lămâie

Cu 33 de kcal la 100g și vitamina C, lămâia este citricul detoxifiant.

Cu toate acestea, este de preferat să favorizezi fructele și legumele de sezon. Pe farfurii!

Deschide pentru a viziona antrenamente gratuite de făcut acasă.

Concluzii și recomandări

Până în prezent, niciun studiu nu a dovedit că o dieta cu calorii negative are potențialul de a pierde în greutate. Pe de altă parte aceste alimente sunt foarte sărace în calorii și foarte bogate în fibre. Astfel ele produc o senzație de sațietate care le-ar permite celor care le mănâncă să nu exagereze. aportul caloric.

Ca bonus suplimentar, datorită indicelui glicemic scăzut, acestea nu ar avea un impact mare asupra consumului de calorii al unei persoane. În ceea ce privește consumul lor, obiectivul nu este să te angajezi într-o dietă drastică de alimente cu calorii negative. Ci mai degrabă să le incluzi în dieta ta, favorizând aceste alimente dacă se simte o poftă.

Citește și articolul: Alimentația în alăptare – ce este bine și ce nu?

Dacă ți-a plăcut acest articol distribuie să vadă și prietenii tăi!

Lasă un comentariu