Fitnessmama.ro

Alimente interzise în alăptare – ce se poate și ce nu?

Alimente interzise în alăptare – una din cele mai controversate subiecte care îi aduce bătăi de cap oricărei proaspete mămici. Pe de o parte, ai pofte de anumite produse. Iar pe de altă parte mama, soacra, prietena sau vecina te atenționează că nu îți este permis să le consumi. Sau, alt scenariu: pe de o parte reduci consumul anumitor alimente, iar pe altele le excluzi categoric. Sau medicul îți permite să mănânci de toate câte puțin. Pe cine să asculți până la urmă? Cine are dreptate? Încercăm să explicăm în articolul care urmează.

Cum trebuie să fie alimentația unei mămici care alăptează?

Există o sumedenie de răspunsuri pe internet, în diferite studii și cercetări, care se cam contrazic între ele. Unele optează pentru o dietă lejeră pentru proaspăta mămică, oferindu-i libertate în alegere și permițându-i să mănânce tot ce îi poftește inima. Altele, mai stricte, indică categoric faptul că există cu siguranță alimente interzise în perioada de alăptare, care ar trebui total evitate.

Noi vom susține părerea prezentată de cele mai recente studii în domeniu, conform cărora alăptarea nu interzice consumul anumitor alimente. Bineînțeles, cu anumite explicații, dar și cu ideea că acestea nu reprezintă un pericol pentru mamă și copil.

În primul rând, ține minte că tu ești oglinda copilului tău. Respectiv, dacă anumite produse îți crează disconfort sau nu îți oferă încredere cu privire la proviniența lor, atunci, cel mai probabil, acestea vor prezenta un pericol și pentru bebeluș. Deci, ceea ce nu reprezintă vreun beneficiu pentru tine și sănătatea ta, nu are cum să reprezinte pentru copilul tău.

Așadar, mămica trebuie să mănânce echilibrat și cât mai sănătos. Aceasta este unica regulă importantă care trebuie luată în calcul.

alimente interzise in alaptare

Alimente interzise în alăptare

Reieșind din ceea ce am expus mai sus, alimente interzise în timpul alăptatului și cele care nu trebuie să se regăsească în regimul alimentar al unei proapete mămici sunt cele care i-ar dăuna sănătății ei și respectiv a copilului. Aceste alimente, de obicei, sunt dăunătoare sau periculoase și în alte circumstanțe. Nu doar în cele legate exclusiv de naștere și alăptare. Și aici ne referim la câteva, cele mai cunoscute, alimente:

  1. Tutunul și băuturile alcoolice;
  2. Alimentele care cresc considerabil riscul apariției unor alergii;
  3. Alimentele care conțin mercur;
  4. Carnea sau peștele crud

La această listă putem adăuga alimente care pot provoca balonări sau refluxuri

Acestea, pentru binele comun al mamei și al copilului, ar trebuie evitate o perioadă sau cel puțin, ar avea nevoie de timp pentu a fi testate:

  • Anumite produse lactate și laptele de vacă, pentru că există riscul de intoleranță la lactoză și pentru că pot provoca un discofort în primul rând mamei, iar apoi și copilului alăptat.
  • Anumite produse sănătoase, dar care nu prea erau consumate până la naștere de mămică și față de care nu se cunoaște cum va reacționa organismul. De exemplu, fasolea, lintea și năutul pot provoca flatulență. Conopida și brocoli cresc probabilitatea de balonare. Multe femei știu cât sunt de importante aceste alimente într-o dietă echilibrată și sănătoasă. Dar dacă acestea nu au fost consumate practic deloc între timp, nu trebuie de făcut exces de ele imediat după naștere și de apelat la ele fără a le testa pe propria piele anterior.
  • Alimente care se digeră foarte greu. De exemplu alunele și nucile. Tot ele, apropo, pot provoca alergii. De aceea trebuiesc consumate dozat și foarte atent.

Totuși, toate mămicile sunt diferite și toate au reacții diferite la anumite alimente. Pentru cineva niciun aliment din cele enumerate mai sus nu va prezenta vreun pericol. Pentru altcineva, din contra, toate pot trage după sine careva reacții. De aceea sfatul nostru este să eviți produsele în care nu ai categoric încredere, iar altele – să le testezi treptat. De exemplu, poți consuma 200 grame de conopidă pe zi și dacă te vei simți bine și nu vei observa vreo modificare de comportament, stare generală, scaun la copilul tău, atunci poți mări treptat cantitatea produsului consumat, evitând, desigur, excesul.

alimente interzise in alaptare

Ce trebuie să mănânce o mămică care alăptează?

Întrebarea din start ni se pare formulată greșit. Nu trebuie să punem accent doar pe Ce trebuie să mănânce mămica. Accentul trebuie pus și pe Cum și Cât trebuie să mănânce o femeie care alăptează.

Ei bine, aceasta trebuie să mănânce corect, sănătos, echilibrat. În regimul său alimentar trebuie să se regăsească toți macronutrienții esențiali, toate mineralele și vitaminile necesare unei bune funcționări a organismului. O femeie care alăptează trebuie să mănânce și fructe, și legume, și carne, și pește și lactate.

Pe de altă parte, o proapătă mămică trebuie să mănânce suficient pentru a-și menține nivelul caloric corespunzător indicilor săi. Asta presupune că femeia nu trebuie să se subalimenteze, mai ales fixându-se pe ideea de a slăbi, pentru că va pierde din rezervele proprii și își va dăuna și ei, și copilului. Dar nici să nu mănânce cât pentru 2, pentru a nu acumula peste noapte kilograme în plus. Respectiv, mâncarea trebuie să fie nici prea multă, nici prea puțină.

Care alte alimente interzise în alăptare trebuiesc luate în vedere?

În cazul dat lista poate fi lungă sau, din contra, foarte scurtă. Ai grijă de semnele pe care le va prezenta copilul tău după consumul unui anumit produs. De exemplu, dacă acesta va prezenta salivare excesivă, vomă, diaree, congestie nazală, erupții pe piele etc. înseamnă că ceva din ce ai mâncat tu nu a fost bine pentru copilaș.

O altă categorie care poate să se regăsească în lista de alimente interzise în alăptare sunt acelea direct legate de starea ta de bine. De exemplu, anumite produse pot provoca constipație. Pentru a evita acest disconfort, optează pentru o alimentație bogată în fibre, fructe și legume, cereale integrale, dar și cele care ar stimula digestia. Și bea cât mai multă apă. Hidratarea corectă este răspunsul la multe întrebări legate de sănătate.

Iar dacă nu ești sigură dacă reușești să absorbi tot ce e mai bun pentru sănătatea ta din alimentele pe care le consumi, poți apela la anumite suplimente alimentare. Dar doar cu condiția de a discuta cu medicul înainte de a ți le administra pe cont propriu.

Așadar, pe final, dacă ai născut recent și alăptezi și tu acum: mănâncă sănătos și echilibrat. Nu ține diete drastice cât alăptezi. Urmărește cum se simte copilul tău. Și ascultă-ți propriul corp: tu simți cel mai bine ce ți se poate și ce nu, de ce are nevoie organismul și ce ar putea să prezinte un pericol pentru sănătatea ta și a copilului tău!

Dacă ți-a fost util acest articol, distibuie-l ca să-l descopere și prietenele tale!

Lasă un comentariu