Fitnessmama.ro

Alimente nesănătoase și dauna dietelor: ce mituri scornesc oamenii lenoși?

De ce nu pot slăbi, indiferent de ce fac? … Aceasta este o întrebare tipică care mi se adresează deseori. Ai renunțat la junk food, dar cifrele de pe cântar au înghețat la un moment dat și nu mai coboară. Ești încă departe de obiectivele tale de a arăta și a te simți extraordinar.

Sper însă ca sfatul meu să te ajute – nu folosi diete „miraculoase” și metode de slăbire. Cele mai obișnuite alimente te pot ajuta mult mai eficient decât pastilele pentru slăbit.

Sportul și stilul de viață activ sunt foarte importante, dar nu sunt întotdeauna sunt și cea mai bună rețetă de slăbit. La urma urmei, nu toate persoanele cu greutate normală merg la sală de trei ori pe săptămână. Cel mai important este cât și când mâncăm.

De câte ori pe zi e bine să te alimentezi?

Cu siguranță mulți dintre cei ce citesc aceste rânduri ați citit sau auzit că cel mai bun mod de a slăbi este să mărești frecvența meselor. Motivul pentru care acest lucru este recomandat este că organismul nostru este capabil să absoarbă doar o anumită cantitate de substanțe nutritive la fiecare masă, iar restul este depozitat ca grăsime.

Dacă mănânci de mai mult de 3 ori pe zi, vei „accelera” metabolismul și vei arde mai multe calorii decât dacă vei mânca doar de 2 sau 3 ori. Vei fi mai puțin flămândă și vei regla mai bine nivelul glicemiei.

Acest principiu poate funcționa bine, dar nu de fiecare dată. Ceea ce trebuie să înțelegi e că ceea ce contează nu este numărul de mese pe care le consumi în timpul zilei, ci numărul total de calorii consumate.

Nu te înfometa!

Aceasta este un lucru evident: avem nevoie de mâncare pentru a trăi. Iar dacă mănânci prost sau decizi să nu mai mănânci, vei dăuna sănătății tale. Totuși există anumiți oameni care, dintr-un motiv sau altul, decid să se înfometeze.

Această abordare a nutriției este incredibil de dăunătoare, deoarece postul prelungit afectează negativ sănătatea fizică și psihologică a unei persoane. În plus, obiectivul dorit – să slăbești cu adevărat, nu se va apropia.

Da, refuzul de la alimentelor nesănătoase sau normale poate avea un efect temporar. E posibil chiar și să slăbești destul de bine. Trebuie remarcat aici că, în acest caz, oamenii pierd nu numai grăsime, ci și masă musculară.

Odată ce experimentul de post se oprește, oamenii încep să își mărească aportul zilnic de calorii.

Rezultatul este o creștere rapidă a greutății. Cantitatea de grăsime crește, însă mușchii nu cresc.

Pentru a pierde kilogramele în plus fără ați afecta sănătatea, trebuie să fii preocupată nu la cum să eviți mesele, ci la cum să te alimentezi sănătos, gustos și regulat.

Zece informații utile despre dietă

  1. Dietele miraculoase nu sunt cel mai bun mod de a slăbi odată și pentru totdeauna. S-ar putea să slăbești la început, dar este dificil să menții continuu această dietă. Oamenii se obosesc repede să stea pe astfel de diete și se îngrașă din nou.
  2. Aportul zilnic de calorii (kcal) recomandat pentru o femeie adultă este de 2000, pentru bărbați – 2600.
  3. Un luptător de sumo (sportiv) consumă 20.000 de calorii pe zi, la fel ca 10-12 femei care urmează o dietă.
  4. Dietele cu conținut scăzut de calorii, cum ar fi alimentele nesănătoase, pot provoca probleme cardiovasculare.
  5. Mineralele și vitaminele nu conțin calorii.
  6. Evită să consumi alimente procesate, nesănătoase și alimente bogate în grăsimi sau zahăr.
  7. Bea multe lichide. Alege băuturi fără calorii sau cu un conținut scăzut de calorii, cum ar fi apa sau ceaiul fără zahăr.
  8. Carbohidrații servesc pentru a oferi corpului tău energia de care are nevoie pentru a funcționa.
  9. Proteinele sunt formate din aminoacizi. Pe lângă furnizarea de energie, acestea au o funcție structurală, deoarece participă la formarea țesutului muscular, a enzimelor și a hormonilor.
  10. Grăsimile oferă energie, protejează organele vitale și sunt implicate în multe procese esențiale ale corpului, însă trebuie consumate moderat.

Alimentația și sănătatea sunt două concepte care merg mână în mână. Tot ceea ce mănânci îți determină bunăstarea într-o mare măsură. Atunci de ce să nu profiți pe deplin de o alimentație sănătoasă?

Lasă un comentariu