Fitnessmama.ro

Calorii banane – de evitat sau nu?

În opinia colectivă, bananele sunt un fruct caloric și ar trebui evitate de oricine dorește să-și păstreze silueta sau să slăbească. Cu toate acestea, mulți nutriționiști și profesioniști din domeniul sănătății sunt de acord cu conținutul mare de calorii banane, dar nu te îngrașă neapărat. Deci, informații corecte sau nu? Bananele pot fi responsabile pentru creșterea în greutate? Găsești răspunsul în acest articol.

Vorbim foarte mult despre calorii, le numărăm, le măsurăm, cântărim mâncarea … dar, de foarte multe ori, promovăm idei preconcepute. În timp ce caloriile, care reprezintă aportul energetic al unui aliment, sunt date importante, trebuie să fim conștienți de faptul că pentru un aport caloric echivalent, două alimente diferite nu vor fi metabolizate în același mod de corpul nostru. În primul rând este necesar să se țină seama de compoziția lor nutrițională.

Valoarea nutritivă

Datorită compoziției sale, banana este unul dintre fructele cu cea mai interesantă valoare nutritivă. Într-adevăr, oferă corpului cele mai multe elemente esențiale pentru buna funcționare a acestuia.

Conține trei zaharuri naturale care sunt zaharoza, fructoza și glucoza. Aceste zaharuri sunt ușor de asimilat de către organism și permit un aport rapid de calorii și, prin urmare, de energie.

Sunt bogate în vitamine și minerale, dar și în proteine ​​și mai ales în triptofan. Această proteină este transformată în serotonină în organism; are deci un efect relaxant și calmant.

Este foarte generos în fibre și apă. Acestea participă la buna funcționare a intestinelor și astfel facilitează digestia. În continuare vei descoperi câte calorii are o banană și care este aportul de grăsimi.

Câte calorii are o banană?

Bananele sunt adesea evitate atunci când cineva ține dietă pentru pierderea în greutate. Cu toate acestea, acest fruct are multe virtuți. Bananele sunt bogate în vitamine (C, B1, B2, A), minerale, oligoelemente, potasiu în special cu 300mg / 100g și fibre (2g / 100g). Bananele sunt recomandate de nutriționiști dacă urmează o dietă, deoarece are un efect de suprimare a poftei de mâncare și îți oferă o bună senzație de plenitudine. Chiar și banana cu iaurt dimineața poate constitui un mic dejun perfect.

În ceea ce privește greutatea, o banană este cuprinsă între 90 și 120 de grame și oferă aproximativ 90 de calorii la 100g. Acestea sunt în principal carbohidrați. Cu cât banana este mai coaptă, cu atât mai mulți carbohidrați pe bază de amidon tind să se transforme în zaharuri simple, adică glucoză și fructoză. Prin urmare, este mai bine să consumi banana înainte de a fi prea coaptă.

Calorii banane și aportul de grăsimi

După cum am menționat mai sus, în ceea ce privește aportul de calorii banana se conțin în jur de 90 de calorii la 100 g. Prin comparație, 100 g de măr furnizează aproximativ 52 de calorii. Prin urmare, este adevărat că banana este un fruct moderat caloric… Dacă nu iei în considerare proporțiile! Într-adevăr, o banană decojită cântărește rareori mai mult de 100 g. Pe de altă parte, un măr frumos decojit cântărește 200 g. Prin urmare, conține 105 calorii și, prin urmare, este mai multă calorie decât bananele pe porție! Deci nu e atât de complicat de a afla câte calorii banane fără coajă poate conține.

În plus, caloriile din banane sunt legate de zaharurile sale naturale, care reprezintă aproximativ 93% din compoziția sa. Restul de 7% ce sunt? Acestea sunt proteinele și lipidele sale (fără risc de colesterol), care sunt în cantități foarte mici și nu pot acumula suficiente rezerve de grăsime pentru a te îngrășa. Deci în banana calorii sunt multe dar nu este un risc de ângrășare atunci când mănânci rațional.

Îți oferim o recetă de smoothie senzațional ce conține banană!

Smoothie Tropical Energy | Haideți într-o călătorie virtuală în Maldive!🌴

Conținutul de zahăr

Bananele sunt un fruct sănătos care nu poate fi responsabil pentru creșterea în greutate. Cu toate acestea, pentru unele persoane este recomandabil să-și modereze consumul. Acest lucru este valabil tocmai pentru diabetici și persoanele cu insuficiență renală, datorită conținutului ridicat de zahăr și al conținutului generos de potasiu. În mediul online poți găsi chiar și tabel calorii pentru banane și alte alimente pentru a face o comparație între conținutul caloric.

Citește și articolul: Exerciții spate kinetoterapie – beneficii

Dacă ți-a plăcut acest articol distribuie să vadă și prietenii tăi!

Lasă un comentariu