Fitnessmama.ro

Calorii pepene roșu – fructul verii slab caloric!

Colorat, rotund și răcoritor, pepenele roșu (sau pepenele verde) este fructul suprem al verii. Este bun deoarece are avantaje nutriționale și dietetice serioase. Poate fi savurat fără moderație, simplu, gătit, în suc sau în smoothie. Are un gust răcoritor care potolește setea. Este o sursă importantă de licopen, un antioxidant care ar proteja împotriva mai multor boli. Semințele de pepene roșu sunt comestibile și oferă vitamina C. În plus, ce ține de calorii pepene roșu este ideal pentru o gustare sau după o masă gustoasă pe timp de vară. Este unul dintre alimentele hipocalorice.

Caracteristicile pepenelui roșu:

  • Foarte sărac în calorii;
  • Bogat în apă;
  • Sursă bună de vitamina C;
  • Putere antioxidantă;
  • Sărac în zaharuri.

Numărul de calorii pepene roșu

Pepenele roșu face parte din familia Cucurbitaceae (fructe semi-acide). Se numește „pepene roșu” deoarece miezul acestui fruct reprezintă aproximativ 95%.

Apărut în Africa, mai precis în valea superioară a Nilului, pepenele roșu se prezintă sub forma unui balon deosebit de greu, mai ales când este copt. Cu scoarța sa verde și miezul roșu aprins atunci când este complet copt, conține multe semințe, un simbol al fertilității.

Cu un conținut ridicat de apă, pepene roșu calorii foarte puține conține. Oferă 30 kcal la 100 g, cu 0,5 g de proteine, 6,3 g de carbohidrați și 0,3 g de lipide.

În dependență de cantitate, poți calcula câte calorii are un pepene întreg.

Pepenele roșu oferă vitamine, minerale și oligoelemente care sunt deosebit de bine absorbite de organism. O porție de pepene verde de 200 de grame acoperă 25% din necesarul nostru de vitamina C. Este renumit și pentru conținutul său de potasiu.

Pepenele roșu este mai atractiv vara, deoarece nu numai că poate fi savurat așa cum este, ci și amestecat ca un cocktail suculent sau chiar se folosește miezul pentru a da o notă revigorantă salatelor noastre mixte. Și dacă locuiești într-o țară fierbinte, pepenele roșu este foarte util pentru răcorire. Într-adevăr, chiar și câteva ore la soare, pepenele rămâne proaspăt, deoarece este protejat de o coajă groasă.

Calorii pepene roșu – este bogat în apă

Pepenele roșu este 95% apă! Fructul ideal pentru a evita deshidratarea. Umplerea corpului cu apă este esențială pentru buna funcționare a circulației, digestie, reglarea temperaturii, hidratarea pielii, activitatea creierului și repararea celulelor. Numărul de calorii pepene nu te pune în fața riscului de a adăuga kilograme în plus!

Calorii pepene roșu – este sărac în calorii

Pepenele roșu este fructul suprem de slăbit. Foarte sărac în zahăr (7 g / 100 g), este perfect pentru a termina o masă cu o notă de sănătate și echilibru. Nu știi câte calorii are 100 g pepene roșu? Oferă doar 30 kcal la 100 de grame. Dar atenție, pepenele are un IG destul de mare de 75. Cel mai bine este să nu exagerezi cu o gustare pentru a evita creșterea nivelului de zahăr din sânge și, prin urmare, pofta de gustare.

Pepenele roșu este bogat în minerale

Pepenele roșu este una dintre sursele naturale de sodiu și potasiu, pe care le pierdem atunci când transpirăm. Este fructul ideal de consumat în lunile fierbinți de vară, deoarece regenerează corpul. Potasiul ajută și la controlul tensiunii arteriale. În pepene verde calorii pe care le conține îți asigură menținerea greutății dar și o doză bună de energie!

Iar pentru mai multă energie privește video-ul de mai jos!

Scăpăm de celulită! Top 5 exerciții pentru un fund bombat și coapse tonifiate

Pepenele roșu este bogat în antioxidanți

Miezul de pepene roșu este o sursă importantă de licopen, un antioxidant despre care se crede că protejează împotriva mai multor boli. Studiile arată că consumul său scade riscul de cancer de prostată și, de asemenea, reduce semnificativ hipertensiunea arterială.

Bogat în vitamina A, pepenele verde protejează și ochii. În pepene calorii sunt foarte puține, acesta fiind cel mai mare avantaj.

Semințele de pepene verde sunt comestibile și oferă vitamina C, care este excelentă pentru sistemul imunitar. De asemenea, ajută la prevenirea deteriorării celulelor, la vindecarea rănilor și la sănătatea dinților și gingiilor sănătoase. 2 porții de pepene roșu asigură 25% din necesarul zilnic de vitamina C.

Știai că?

Când este tăiat, pepenele produce arsenic atunci când este în contact cu oxigenul din aer. Cel mai bine este să eviți să îl consumi în acest caz, mai ales dacă a fost lăsat în aer liber prea mult timp.

Citește și artiolul: Meniu slăbire nutriționist – tu pe care îl alegi?

Dacă ți-a plăcut acest articol distribuie să vadă și prietenii tăi!

Lasă un comentariu