Fitnessmama.ro

Cât sport trebuie să faci pe săptămână ca să fii sănătoasă?

Sportul este bun pentru sănătate. Suntem cu toții convinși de beneficiile activității fizice pentru sănătate. Dar te-ai întrebat vreodată cât sport trebuie să faci pe săptămână ca să fii sănătoasă? Și ce activitate să alegi în funcție de vârsta ta?

Oamenii care decid să nu rămână inactivi și să facă sport în mod regulat fac un drum lung în îmbunătățirea sănătății lor. Cu toate acestea, prin comparație, trecerea de la cinci la opt ore de efort fizic pe săptămână face relativ puține schimbări.

În acest articol, îți voi spune de câte ori pe săptămână e bine să faci sport pentru a-ți atinge obiectivele.

Într-adevăr, recomandările variază în funcție de nivelul actual de activitate fizică și de obiectivele pe care ți le-ai stabilit.

Practicarea sportului în mod regulat va fi cel mai bun mod de a tonifia corpul, de a pierde în greutate, de a fi în formă și, mai ales, de a avea o sănătate bună.

Câte ore de sport sunt recomandate pentru sănătate?

S-a demonstrat că exercițiile fizice reduc riscul bolilor cardiovasculare și al depresiei, îmbunătățind în același timp performanțele inimii și plămânilor. Dacă te antrenezi pentru a rămâne sănătoasă, ar trebui să faci mișcare moderată timp de cel puțin două ore și jumătate pe săptămână. Aceasta include orice activitate zilnică sau atletică în care respiri puțin mai repede decât în ​​mod normal. Sau, poți face 75 de minute de sport intens pe săptămână. Acestea sunt recomandările Oficiului Federal pentru Sport și ale Organizației Mondiale a Sănătății (OMS). Cercetătorii de la Universitatea Harvard au publicat un studiu care a constatat că 150 de minute de exerciții pe săptămână au redus riscul bolilor coronariene cu 14%.

Este suficient un antrenament pe săptămână?

Oamenii care fac mișcare doar în weekend sunt cunoscuți ca războinici de weekend. Dar dacă dorești să-ți construiești mușchi, să-ți îmbunătățești rezistența sau să pierzi în greutate, ar trebui să te antrenezi de cel puțin trei sau chiar de patru ori pe săptămână. Se recomandă celor care nu au prea mult timp să se antreneze „pe mușcături ”. Asta înseamnă câteva secvențe scurte de exerciții de la 15 până la 20 de minute care cresc ritmul cardiac și vizează mușchii specifici, combinând antrenamentul de forță, cum ar fi cricurile de salt, flotări și genuflexiuni aeriene. Poți face aceste scurte sesiuni între întâlniri sau în timpul pauzei de prânz. Este mai bine să răspândești activitățile sportive pe parcursul săptămânii, decât să încerci să consolidezi totul într-un singur antrenament.

De câte ori pe săptămână e bine să faci sport?

Dacă apare întrebarea cât de des trebuie să mă antrenez, recomandările privind numărul de ore de sport pe săptămână sunt următoarele:

  • Minim de la 150 până la 300 de minute (2h30 până la 5 ore) de activitate fizică cardiovasculară de intensitate moderată, cu o frecvență de 5 ședințe pe săptămână sau mai mult.
  • Să nu rămâi mai mult de 2 zile fără sport, cu excepția cazurilor de oboseală severă sau de boală.
  • Este recomandat să obții mai mult de 300 de minute de activitate fizică pe săptămână pentru beneficii suplimentare pentru sănătate.
  • Adăugă 2 ședințe pe săptămână de construcție musculară completă a corpului, câte 20 până la 30 de minute fiecare.
  • În mod ideal, adăugă flexibilitate prin întinderea întregului corp, o dată sau de două ori pe săptămână.

Aceste recomandări corespund minimului recomandat pentru menținerea sănătății, prevenirea creșterii în greutate, a bolilor cronice și încetinirea procesului de îmbătrânire.

Astfel, de la 2 până la 2,5 ore de sport de intensitate moderată pare a fi cantitatea minimă necesară pentru a reduce rata mortalității din toate cauzele.

Acestea ar trebui adaptate în funcție de nivelul tău actual de activitate fizică, adică de forma fizică, și de obiectivele tale.

Top 10 exerciții zilnice pentru un spate sănătos și postură dreaptă

Cât timp să te antrenezi pentru a slăbi?

Indiferent de obiectiv, antrenorul recomandă exerciții fizice de trei până la patru ori pe săptămână. Dacă obiectivul tău principal este să slăbești, este o idee bună să optezi pentru antrenamentele de intensitate mare. Deoarece combină rezistența și antrenamentul de forță. Cu cât corpul este mai musculos, cu atât arde mai multe calorii, chiar și în repaus. Stresul este contraproductiv. Mulți începători cad în capcană.

Oricine își forțează corpul să exercite prea mult și, în același timp, se află sub presiune la locul de muncă nu își va atinge obiectivul pe termen lung. În cel mai rău caz, poate duce chiar la creșterea în greutate. Acest lucru se datorează faptului că lipsa recuperării împiedică organismul să scadă nivelurile cortizolului – hormonului stresului. Consecință: corpul stochează grăsime.

Poți face sport în fiecare zi?

Când este vorba de cât timp pe zi trebuie să faci sport asta depinde de starea ta de sănătate. Este recomandabil să practici cel puțin 30 de minute de sport în fiecare zi, cu excepția cazului în care este contraindicat.

Dacă te întrebi câtă mișcare trebuie să facem pe zi, nu e atât de complicat. Cel puțin, ar părea important să mergi între 4.000 și 8.000 de pași pe zi.

Beneficiile practicării sportului pot fi văzute mai ales atunci când activitatea fizică este efectuată în mod regulat, 5 zile pe săptămână sau mai mult.

În zilele în care te simți mai obosită, este recomandabil să mergi pe jos pentru a te recupera – 4000 de pași în timpul zilei este un obiectiv de stabilit.

De asemenea, nu este necesar să faci sport intens în fiecare zi. Prin urmare, te poți limita la 2 ședințe pe săptămână de activitate fizică intensă, restul ar trebui să se facă la intensitate moderată.

Pentru menținerea sănătății, e bine să faci exerciții în fiecare zi, se recomandă.

În plus, este unul dintre cele mai bune instrumente pe care le ai la dispoziție pentru a combate efectele negative ale șederii prelungite (sedentarism). De aceea e foarte important să știi cât sport trebuie să faci pe săptămână.

Citește și articolul: Cum să slăbești rapid?

Dacă ți-a plăcut articolul distribuie să vadă și prietenii tăi!

Lasă un comentariu