Fitnessmama.ro

Câtă apă trebuie să bei în fiecare zi?

Probabil, ctitind zeci de surse și ascultând părerile prietenelor, te-ai prins și tu nu o dată întrebându-te câtă apă trebuie să bei în condiții normale? Să știi că e o întrebare bună, iar răspunul pe care multe surse îl vociferează – cel de a consuma măcar 2 litri pe zi – nu este unul chiar într-atât de exact și care să se potrivească tuturor.

Există mult mai multe lucruri care trebuiesc luate în calcul pentru a descoperi câtă apă trebuie să bei zilnic. Trebuie să avem în vedere starea de sănătate, dieta, vârsta, tipul de activitate, clima dar și sezonul la care ne referim. Prin urmare, vara de exemplu, când temperatura aerului ajunge la cote maxime, avem nevoie de mai multă apă pentru a hidrata corpul nostru. În alte circumstanțe, de exemplu iarna, când cadem la pat din cauza unei viroze sau gripe, când febra crește – de asemenea, trebuie să bem multe lichide.

câtă apă trebuie să bei

Care este importanța apei?

Pentru ca să înțelegi corect câtă apă trebuie să bei pe zi, te invităm mai întâi să înțelegem de ce e atât de important să cunoști asta. Corpul uman este alcătuit preponderent din apă. Și dacă fără mâncare poți rezista săptămâni întregi, atunci fără apă nu te vei descurca nici câteva zile.

Practic, corpul nostru consumă permanent apă: aceasta se elimină din corp când expirăm, transpirăm și când vizităm toaleta. Date fiind aceste constatări, este nevoie să suplinim pierderile de apă în continuu.

Circa 80% din apă o consumăm din lichide, restul 20% o suplinim din produse alimentare, precum: roșiile, portocalele, pepenii.

Iar pe lângă aceste date științifice, mai jos am selectat doar câteva din contribuțiile apei:

  • Reduce senzația de foame, respectiv ajută la scăderea în greutate;
  • Nu conține calorii;
  • Combate durerile de cap și migrena, dar și amețelile;
  • Oferă elasticitate pielii și contribuie la refacerea țesuturilor acesteia;
  • Ajută la sporirea gradului de concentrare, prin faptul că alimentează creierul;
  • Reglează temperatura corpului;
  • Oferă o plus rezistență la efort și la exerciții fizice;
  • Menține tensiunea arterială normală;
  • Lubrifiază articulațiile, ochii, intestinele;
  • Ajută enorm la digestie, la combaterea constipației și a infecțiilor urinare, la eliminarea toxinelor din organism;
  • Scade riscul apariției crampelor;
  • Contribuie la instalarea bunei dispoziții.

De câtă apă are nevoie totuși organismul uman?

Unele surse oferă un răspuns simplu: consumul necesar de apă se rezumă la lipsa senzației de sete și la producerea urinei de culoare deschisă. Altele, oferă cifre exacte. Așadar, de exemplu, pentru bărbați norma zilnică de apă ar constitui greutatea acestora în kg înmulțită la 40 ml. Iar dacă ești femeie, ca să înțelegi câtă apă trebuie să bei în funcție de kg, trebuie să înmulțești greutatea ta la 30 ml.

Cu toate acestea, diferite etape ale zilei sau vieții necesită un consum mai mare de apă. Sursele de specialitate indică un adaos de circa 500 ml de apă în cazul antrenamentelor sau în cazul arșiței; în cazul vomei, febrei și diareei – un consum suplimentar de circa 400-800 ml; în alăptare – plus circa jumătate de litru de apă la norma zilnică; după fiecare cafea băută – adăugător încă măcar un pahar de apă; la administrarea medicamentelor – cât mai multă apă la fiecare pastilă înghițită.

câtă apă trebuie să bei

Cum să începi să bei mai multă apă?

Totul este extrem de ușor, dacă îți stabilești niște reguli pe care să le repeți câteva săptămâni.

  • Începe prin faptul de a înlocui băuturile dulci cu apă simplă, potabilă.
  • Pe masa de la oficiu sau acasă păstrează mereu la vedere sticle cu apă pe care, odată văzându-le, îți vei aminti că trebuie să bei apă.
  • Bea apă cu puțină lămâie de dimineață, bea apă înainte de culcare.
  • Bea apă când ți-e foame.
  • În general, ascultă-ți organismul și oferă-i apă ori de câte ori ți-e sete.
  • De asemenea, de fiecare dată când revii de la baie, dar și al fiecare masă, bea neapărat apă.

Nu forța organismul din prima zi, oferă-i puțin răgaz și introdu apa treptat în rutina ta zilnică. Nu îți va fi ușor să ajungi la cantitatea de 3 litri de apă pe zi, dacă până acum nu consumai nici măcar jumătate din norma zilnică.

Iar pentru că trăim într-o lume modernă, unde practic o viață întreagă poate fi încadrată într-un smartphone, apelează la app store. Vei găsi o sumedenie de aplicații care să îți amintească să bei apă la fiecare câteva ore și care te vor ajuta să monitorizezi cantitatea deja consumată.

Ți-a fost util acest articol? Atunci, bea chiar acum un pahar cu apă și distribuie-l mai departe!

Lasă un comentariu