Fitnessmama.ro

Ce este Tabata? Antrenament de mare intensitate.

Antrenamentele clasice pot deveni plictisitoare sau probabil nu ai timp pentru ele. Cauți un tip de sport interactiv care să-ți coloreze viața? Ai nevoie probabil de mai multă motivație și de câteva hinturi. Ce este tabata?

Dacă ești o persoană foarte ocupată și nu ai auzit despre Tabata, afli în acest articol. Vei descoperi o tonă de beneficii și vei dori îndată să te apuci de aceasta 🙂

Așadar, ce este tabata?

Dacă nu știi ce este tabata, acesta este un antrenament de mare intensitate. Antrenamentul include 2 intervale: 20 de secunde de exerciții și 10 secunde pauză. Acest ciclu se repetă de 8 ori și durează 4 minute. Câte calorii arzi cu tabata? Antrenamenul te ajută să arzi aproximativ 14 calorii pe minut. Dacă pui creativitatea în mișcare, nu ai nevoie de nimic decât de propriul corp. Totuși poți folosi o coardă de sărit. Pentru cronometrarea timpului poți folosi orice aplicație sau un ceas obișnuit.

Numărul de runde

Numărul de runde pentru antrenamente tabata depinde de nivelul tău de pregătire. Dacă ești începător, vei rezista la 4-5 runde. Pe parcurs, fără să observi, vei ajunge cu ușurință la cele 8 runde.

Complexitatea tabata

Tabata se împarte în mai multe categorii:
-tabata de bază: aici intră răsuciri ale șoldurilor, exerciții cu coarda, abdomene cu picioarele întinse, exercițiul hollow hold.

-cardio tabata: exercițiul mountain climbers, sprinturi pe loc, sărituri cu mâinile în sus, sărituri cu coarda, flotări burpees.

-tabata combinată într-o singură rundă: genuflexiuni cu săritură/atingerea degetelor de la picioare, atingeri genunchi/călcâi, sărituri înainte/flotări, box pe loc/cross up-uri.

-tabata de rezistență: ridicatul bării în stil sumo, abdomene cu greutăți, împingeri la presă, flotări.

Recomandări

Dacă vrei să obții rezultate de performanță, metoda tabata este perfectă. Combină mai multe tipuri de tabata odată la 2 săptămăni. Acest lucru nu numai că îți va reda o stare de bine, dar și o să antreneze mai multe grupuri de mușchi.

Cum să te relaxezi după antrenament?

După antrenament, alege să te relaxezi sub forma unor alergări în aer liber. Pe parcursul antrenamentului dar și după, hidratează-te. Și desigur că poți apela la masaj sau la o baie călduță pentru a-ți relaxa mușchii.

Cum să faci antrenamentul eficient?

Orice antrenament, chiar și cel clasic, poate să nu fie mereu de eficiență maximă. Dacă dorești să fii sigură de eficiența acestuia, iată ce trebuie să știi:

  • După 20 secunde de antrenament, dacă nu ești obosită, înseamnă că nu ai depus suficient efort
  • La acest antrenament, se pune pe prim plan calitatea și doar apoi cantitatea
    Cele 10 secunde preconizate pentru odihnă sunt pentru ODIHNĂ, nu pentru altceva
    Adaugă exerciții dacă simți că mai poți, însă nu te extenua prea tare din primele antrenamente
    Încălzirea înainte de antrenament trebuie să fie de calitate înaltă
    Hidratare și iar hidratare! Hidratează-te bine în timpul antrenamentului
    Nu practica tabata pe stomacul gol. Trebuie să ai energie.
    Începe să practici tabata de 3 ori pe săptămână. În timp, poți ajunge să o practici în fiecare zi.

Beneficiile Tabata

Tabata poate fi practicată la orice vârstă de oricine. Uite aici top beneficii tabata:

  • Exercițiile clasice practicate intens pot provoca leziuni. Tabata nu face parte din această categorie. Durata scurtă a antrenamentului previne leziunile.
  • După antrenament, metabolismul devine mai rapid și organismul arde grăsimile 48 de ore
  • Caloriile se ard într-un timp record
  • Persoanele ocupate pot găsi mereu 4 minute pentru un antrenament
  • Este ușor de început
  • Este un antrenament foarte eficient pentru creșterea masei musculare

Ai ajuns la concluzia că tabata este un antrenament ce merită încercat? Nu mai sta pe gânduri. Poți avea o siluetă de invidiat cu 4 minute de antrenament pe zi. Optează pentru versiunea ta perfectă!

Distribuie acest articol dacă ți-a plăcut și ți-a fost util. Cu siguranță va fi de ajutor și prietenilor tăi.

Lasă un comentariu