Fitnessmama.ro

Сe să faci ca să slăbești? Treptele pentru crearea unui corp perfect

Care sunt etapele prin care trebuie să treci pentru a obține corpul viselor tale? În pofida faptului că, atunci când vorbim despre un corp perfect, ca regulă ne referim doar la prima treaptă — slăbirea, conceptul comun este schimbarea modului de viață și urmarea unui regim sănătos de slăbit. Deci, hai să discutăm, la ce să te aștepți pe calea ta spre succes.

De fapt, modelarea unui corp musculos și atletic necesită un timp îndelungat. Pentru a realiza aceasta vei avea nevoie de mai mult timp, decât atunci când pur și simplu pierzi în greutate.

Este necesar să treacă cel puțin 2-3 ani, până când cei din jur vor începe să observe rezultatul și să îți pună întrebări:

  • „Domnișoară, sunteți o sportivă?”
  • „Tinere, faci sport? Cum ai reușit să-ți dezvolți mușchii ăștia?”

Și este logic să-ți pui întrebarea: Înseamnă aceasta că în următorii trei ani va trebui să urmez o alimentație dietetică și să fac sport? Din păcate, lucrurile nu sunt atât de simple cum par. De aceea, am și spus mai sus că dezvoltarea mușchilor este mult mai dificilă decât pierderea greutății cu ajutorul unui regim sănătos de slăbit.

În această postare, voi prezenta succint acele etape pe care trebuie să le treci pentru ca să-ți dezvolți un corp perfect, deoarece trebuie să înțelegi la ce să te aștepți.

Treapta întâia: Slăbirea, adică scăderea procentului de țesut adipos

Dacă nu dorești să-ți pierzi timpul fără sens, atunci, până a începe antrenamentul fizic în sala de sport este necesar să reduci procentul de țesut adipos la un nivel acceptabil. Acest principiu nu poate fi ocolit.

Să presupunem, că ai reușit deja să pierzi în greutate, și ai început procesul de acumulare a masei musculare. Cum să reușești acest lucru?

Treapta a doua: Dezvoltarea transmiterii neuromusculare

Este important să îți simți mușchii. Dacă e să vorbim sincer, nimeni nu înțelege complet ce cauzează creșterea mușchilor. Din păcate, oamenii de știință nu au o idee clară despre cum se produce creșterea mușchilor. Însă factorii necesari pentru creștere sunt cunoscuți: prezența testosteronului, un nivel suficient de aminoacizi în sânge, stresul muscular etc. Una dintre condițiile obligatorii e că trebuie să-ți simți mușchii.

Orice atlet va confirma: dacă nu simți mușchiul, atunci nu îl antrenezi. Arnold Schwarzenegger afirma că exercițiul fizic în sine nu înseamnă nimic. Trebuie să îți simți mușchii, iar Arni nu întâmplător a reușit să devină numărul unu.

Pentru acest scop, va trebui să dezvolți transmiterea neuromusculară. Iar pentru a o dezvolta, ai nevoie de practică și timp. E imposibil să ignori faptul acesta, dacă dorești să ajungi la succes.

Treapta a treia: Conștientizarea, că antrenamentele sunt în mare parte un ”tip de sport nefuncțional”

Ce înseamnă aceasta?

Înseamnă că efectuezi exercițiul nu într-un mod care ar fi comod pentru corpul tău, ci pentru a încărca anumiți mușchi, pentru a-i face să se dezvolte. Înțelegi?

Nu ridici ganterele așa cum ar fi comod să le ridici, nu te tragi la bară cum ti-ar fi mai ușor, ci, dimpotrivă, compli sarcina. Acest lucru implică studierea tehnicii corecte de executare a exercițiilor.

Pentru aceasta vei avea nevoie de timp. Dar chiar și atunci când stai bine cu coordonarea, nu vei putea asimila totul instantaneu. Nu vei putea începe să îndeplinești exercițiul în mod perfect din prima oară.

Și chiar atunci când ești asistat de un antrenor care îți spune ce trebuie să faci, oricum vei avea nevoie de timp. Și toate acestea fac parte din prima etapă a dezvoltării masei musculare.

Acesta este un timp când pur și simplu te antrenezi și îți crești masa musculară. Este o perioadă în care induci organismul și mușchii în starea de stres, te alimentezi corect, antrenezi transmiterea neuromusculară – însușești o tehnică nouă și crești masa musculară prin exerciții de bază.

De ce? Pentru că ele activează un procent maxim de fibre musculare, ceea ce îți oferă un efect maxim posibil în ceea ce privește creșterea musculară. Această etapă durează de la un an și jumătate la doi ani.

Realitatea cu care te confrunți

Atunci când am vorbit de 2-3 ani, am vorbit despre un termen real. Cu siguranță vei comite greșeli – acest lucru este firesc. Vei face careva lucruri greșite și uneori alegeri incorecte. Un exemplu ar fi alegerea unui regim alimentar, care nu ți se potrivește în totalitate.

Într-un final, după aproximativ un an sau doi, vei realiza că, în principiu, ai dezvoltat bine transmiterea neuromusculară și ai dezvoltat o tehnică bună de exerciții. Ridici greutăți serioase, dar totuși încă nu ai modelat un corp frumos.

Aceasta înseamnă, că a sosit timpul să îți usuci corpul, acesta fiind pasul următor. Tocmai aici înțelegi că ai acumulat puțin mai mult țesut adipos decât ai planificat (de regulă), și îți vei pune întrebarea – ce să fac ca să slăbesc?

De ce? Pentru că, așa cum am spus deja, nu trebuie să crezi miturile că există super tehnici care îți vor permite să crești mușchii simplu și ușor. Deoarece, nu vei reuși să câștigi masă musculară și să slăbești în același timp. În acest timp mănânci cu un surplus de calorii, prin urmare vei crește atât în masă musculară cât și țesutul adipos.

Perspectiva ce te așteaptă

Atunci când încă nu îți cunoști bine corpul, e normal că uneori vei greși. Prin urmare, se poate întâmpla ca după un an să fie necesar să începi să slăbești din nou.

Aceasta nu este atât o uscare a corpului, ci mai mult o mică abatere. Și cel mai important, acum arăți deja bine și ai parcurs un drum pe care restul doar urmează să îl parcurgă.

Ai dezvoltat transmiterea neuromusculara, ai însușit tehnica și ai experiență. Și după aproximativ un an, vei începe să corectezi erorile acumulate datorită alimentației incorecte.

Vei începe din nou să slăbești și, în același timp, vei încerca să-ți menții masa musculară. La această etapă nu trebuie să folosești exerciții care ajută la arderea grăsimilor, deoarece ele vor fi oricum ineficiente. Vei reuși doar să reduci masa musculară câștigată cu greu, dar, concomitent vei arde și grăsimea.

Țineți cont de memoria musculară. Restabilirea mușchilor obținuți anterior este un proces mult mai ușor decât dezvoltarea acestora de la zero.

De data aceasta procesul va fi mult mai rapid. Ai dezvoltat transmiterea neuromusculară, ai experiență și efectul memoriei musculare, despre care am vorbit mai devreme. Vei câștiga masa musculară în 2-3 luni și nu într-un an, mai ales dacă faci totul corect.

După aceea, începe cea mai bună etapă. Antrenamentul devine mai calitativ, mai eficient, cu mai puține greșeli, iar întreaga etapă se va extinde încă pentru un an. Toate acestea vă vor lua doi ani.

Spre finele anului doi – vei fi deja o persoană complet diferită. S-ar putea să nu ai un corp perfect încă, dar schimbările vor fi deja vizibile și celor din jur. După aceea, vei dori să îți îmbunătățești și mai mult rezultatele. Această perioadă va include 2-3 etape a câte 2-6 luni fiecare și va fi alcătuită din cicluri: uscarea, creșterea masei, uscarea, creșterea masei.

Uscarea corpului va fi deja mai calculată, posibil cu ajutorul preparatelor pentru arderea grăsimilor. Avantajul lor e că ele te vor ajuta să scapi de grăsimea care se află între fibrele musculare și păstrezi mușchii de calitate.

Va fi posibil să arzi mai multă grăsime, pentru că masă musculară a crescut. Ține minte că masa corporală poate fi mai înaltă, deoarece mușchi cântăresc mai mult decât grăsimea.

Etapa finală, care se va prelungi pentru al treilea an, va fi dezvoltarea formelor frumoase a mușchilor. Ce înseamnă aceasta? Aceasta semnifică, că ai reușit să crești în final masa musculară și reușești să-ți înțelegi propriul răspuns endocrin la exercițiile fizice.

Realizezi că îți „lipsește ceva în umeri” sau că „ai vrea o talie mai mică”

Aici începi să lucrezi asupra celei mai dificile sarcini – să creezi formele mușchilor. Reușești să înțelegi cum trebuiesc create proporțiile potrivite, astfel încât ca corpul tău să arate așa cum îți dorești.

Aceasta este o etapă creativă complicată. Începi să acorzi mai multă atenție grupurilor musculare mici și forțezi mușchii să crească exact în locurile în care este necesar. Începi să-ți conturezi forma ta proprie.

Domnișoarele, de regulă, vor să-și dezvolte prin exerciții fizice mușchii dorsali ai corpului și mușchii din șolduri. Bărbații se focusează mai mult pe umeri și pe mușchii spatelui. Umerii și spatele sunt acele componente ale siluetei, care îi ajută pe bărbați să arăte atletic. Însă, totodată, nu trebuie să uiți și de picioare.

În ultimul an, vei începe să creezi forma. Ce urmează mai departe? Dacă acest proces a devenit între timp modul tău de viață, atunci nu este necesar să urmărești o creștere a masei musculare și mai mari.

Următorul pas este modelarea finală a formei, iar acest lucru îl poți face până la sfârșitul vieții. Începi să șlefuiești forma finală din pur interes.

Drept rezultat, pe parcursul a 3-5 ani, vei începe să strângi privirile celor de pe plajă. Posibil, că vei începe să studiezi biochimia și bazele medicinii. Vei realiza ce valoare are sănătatea ta și cum funcționează corpul tău.

Anume astfel trebuie să fie un proces în trei etape de creare a unui corp cu un rezultat pentru toată viața!

Lasă un comentariu