Fitnessmama.ro

Ce să mănânci înainte de sport – sfaturi utile

Este important să mănânci bine înainte de sport. Numai că asta nu înseamnă a mânca orice. Când vine vorba de micul dejun, alege alimente cu un indice glicemic scăzut pentru a arde calorii și mai ales mai multe grăsimi. În ceea ce privește masa, alege o dietă bogată în alimente cu amidon, moderată în proteine, pentru a fi în formă în timpul antrenamentului. Și mai presus de toate, așteaptă cel puțin 2 sau 3 ore după masă înainte de a începe orice exercițiu fizic! La întrebarea Ce să mănânci înainte de sport vei găsi răspuns în acest articol.

De ce să mănânci înainte de sport?

Antrenamentul pe stomacul gol poate provoca energie scăzută și senzații de foame și îți poate afecta abilitățile fizice. În timpul exercițiilor cardiovasculare, carbohidrații sunt principala sursă de energie. Deoarece rezervele organismului nu sunt întotdeauna suficiente și utilizarea lor este mai lentă, acest combustibil trebuie să provină din alimente pentru o bună performanță în timpul antrenamentului.

Mănîncă bine pentru a arde caloriile

Corpul tău are nevoie de tonus și, prin urmare, de resurse energetice pentru a susține un antrenament! A mânca bine îți va ajuta, prin urmare, corpul să exercite mai mult efort.

Dar ce să mănânci înainte de sport?

Tipul de masă favorizat variază în funcție de timpul disponibil înainte de activitatea fizică. Cu cât masa este mai îndepărtată înainte de antrenament, cu atât ar trebui să fie mai echilibrată și mai completă. Cu cât este mai aproape de antrenament, cu atât ar trebui să fie mai bogată în carbohidrați, deoarece aceștia vor fi principala sursă de energie utilizată.

În orice moment înainte de antrenament, evită excesul de grăsime (alimente prăjite, nuci, brânză, carne grasă etc.) deoarece acestea durează mult timp pentru a fi digerate și vor scădea performanțele de antrenament.

Ce să mănînci la micul dejun înainte de sport?

Un studiu american a arătat că, consumând alimente cu un indice glicemic scăzut înainte de a face sport, am arde la fel de multe calorii ca și cu o masă cu un indice glicemic ridicat, dar mai presus de toate, mai multe grăsimi! Deci, înainte de a merge la sala de fitness, este mai bine să înlocuiești băuturile energizante, barurile, gustările de tot felul și să optezi pentru alimente cu un indice glicemic scăzut, cum ar fi iaurt + fructe + muesli neindulcit și alte fructe uscate!

Ce să mănânci la prânz înainte de sport?

Recomandăm adesea o dietă cu alimente ce conțin amidon, cantități moderate de proteine ​​și o masă cu conținut scăzut de grăsimi pentru a asigura forma olimpică.

Grăsimile rele sau acizii grași saturați tind să rigidizeze arterele care, totuși, au nevoie de o „elasticitate” mare în timpul exercițiului pentru a aduce mai mult sânge oxigenat în mușchi. Aceste grăsimi, care se găsesc în brânzeturi, creme, unt sau pizza, încurajează creșterea în greutate. Deci, evitați înainte de a face sport!

Este interzis înainte de sport!

Să mănânci dulce

Chiar dacă alergi adesea să te alături cursurilor de fitness, evită gustările dulci înainte de un antrenament. De ce? Pentru că toate acele gustări zaharoase îți fac glicemia să crească prea mult. Rezultat: hiperglicemia apare în timpul exercițiului.

Să mănînci prea gras

Înainte de exerciții fizice, evită cât mai mult posibil alimentele grase! De ce ? Pentru că organismului îi va fi greu să le digere în timpul antrenamentului, mai ales dacă sunt consumate în cantități mari.

Poți mânca exact înainte de a începe sportul?

Este mai bine să acorzi organismului timp pentru a digera: astfel, pentru a evita ca digestia să deranjeze în timpul antrenamentului, se recomandă să aștepți cel puțin 2 sau 3 ore după masă înainte de a începe orice exercițiu fizic. Corpul trebuie să asimileze nutrienții înainte de a fi provocat.

Ce poți mânca după sport?

După antrenament, este important să-ți revii. Trebuie să reîncarci bateriile corpului! Corpul tău a transpirat, a pierdut apă, minerale și substanțe nutritive. El doar așteaptă să fie pompat până la vârf: așteaptă să absoarbă substanțe nutritive pentru a hrăni mușchii și a-și recâștiga forța de care are nevoie. Pentru a face acest lucru, alege o dietă variată: carbohidrați, proteine ​​și grăsimi în cantități moderate pentru a te umple cu energie.

Concluzie

Chiar dacă ai găsit răspunsul la întrebarea Ce să mănânci înainte de sport? nu uita să te hidratezi bine înainte, în timpul și după antrenament!

Dacă ai nevoie de mai multă informație despre sport, nutriție și mod sănătos de viață urmărește-ne pe Instagram, Facebook și Youtube. Vei descoperi antrenamente gratuite, recete gustoase și sănătoase pentru slăbire si multe altele.

Lasă un comentariu