Fitnessmama.ro

Ce sunt fibrele alimentare? O analiză în detaliu

Fibră alimentară se numește fibra, care nu poate fi digerată de enzimele digestive, dar poate fi procesată de microflora intestinală.

Aproape orice aliment trebuie să treacă printr-un proces de divizare în substanțe simple, care sunt apoi absorbite în fluxul sanguin. Acest proces este regulat de enzime și se numește fermentare.

Fibrele sunt molecule de glucoză care sunt legate astfel încât enzimele din tractul gastrointestinal nu le pot descompune. Pentru noi, aceasta înseamnă că organismul nu poate obține energie din fibre. Anterior, pentru definirea fibrei se folosea termenul „substanță balast”.

Pe parcurs, tehnologii au dezvoltat o modalitate de a elimina fibra din alimente, această tehnologie fiind numită proces de rafinare.

Cel mai bun exemplu este zahărul rafinat, care este obținut prin eliminarea fibrei alimentare din sfecla de zahăr sau din trestia de zahăr. Al doilea exemplu, la care vom reveni mai târziu, este procesul de măcinare a orezului. Orezul brun este procesat în orez alb.

Care este diferența dintre un produs rafinat și cel nerafinat?

Principala diferență este tipul de carbohidrați din conținutul produsului. Carbohidrații din alimentele rafinate capătă un indice glicemic mai mare comparativ cu produsul inițial.

Reamintim că cei care sunt preocupați să aibă un corp suplu, acordă atenție hormonului insulină. Acesta are proprietăți de prevenire a arderei grăsimilor și contribuie la acumularea de grăsimi.

Prin urmare, dacă doriți să slăbiți, trebuie să evitați consumul de alimente rafinate, care stimulează secreția de insulină în cantități mari.

Pentru a evalua corectitudinea nutriției, ne orientăm după indicele glicemic al alimentelor: cu cât este mai mare, cu atât aceasta este mai rău pentru noi.

Orezul brun are un indice glicemic de aproximativ 50, iar orezul alb are un indice glicemic de 85, și asta e deja prea mult. Cauza acestei diferențe este deoarece din orez brun a fost eliminată fibra alimentară.

Una dintre cele mai importante proprietăți ale fibrei este capacitatea de a scădea indicele glicemic al alimentelor. Mai există și altceva util în el? Cu siguranță!

Beneficiile fibrei

Fibra participă la procesul de umplere a intestinelor. Aceasta înseamnă că, în primul rând, fibra contribuie să te simți sătul, iar în al doilea rând, stimulează motilitatea intestinală.

Fibrele îmbunătățesc echilibrul microflorei intestinale. Ea nu poate fi descompusă de enzime, ci este procesată de bacterii. Atunci când din dietă lipsesc fibrele alimentare, pot apărea probleme precum disbacteriosa.

În plus, fibra este un sorbent natural care elimină substanțele toxice din apă și alimente.

Fibra este solubilă și insolubilă:

  • Fibra solubilă acționează bine ca și sorbent, scade colesterolul și elimină substanțele dăunătoare.
  • Fibra insolubilă îmbunătățește motilitatea intestinală, fiind cea mai bună metodă de prevenire a constipației.

Deci, rămân două întrebări: „Ce alimente conțin fibre și ce fel de fibră este aceasta?” și „Câtă fibră alimentară ar trebui să mănânc?”

Dacă e să fim succinți, atunci alimentele care conțin fibra solubilă sunt iarba, leguminoasele, legumele, fructele. Fibra insolubilă sunt cerealele. În ceea ce privește cantitatea de fibre pe care trebuie să o consumați, este imposibil să oferim un răspuns exact. Încercați însă să începeți să mâncați 5 fructe pe zi și veți vedea cum veți începe să vă simțiți mai bine!

Lasă un comentariu