Fitnessmama.ro

Ce trebuie să știi despre suplimentele alimentare?

Zilnic organismul nostru este solicitat de multipli factori – stresul, alimentația neechilibrată, mediu poluat, lucru într-un regim încărcat etc. În același timp cerințele față de organismul nostru sunt tot mai mari – vrem să arătăm mai bine, mai tineri, să facem mai multe, să reușim și mai multe, petrecem tot mai mult timp în încăperi și în toate aceste condiții să ne păstrăm sănătatea. De mare ajutor în aceste situații sunt suplimentele. Tot ce trebuie să știi despre suplimentele alimentare vei găsi în acest articol.

Ce este un supliment alimentar?

Un supliment alimentar (numit și supliment nutritiv) este:

  1. un produs alimentar al cărui scop este să completeze regimul alimentar normal.
  2. o concentrație de substanțe nutritive sau alte substanțe care au un efect nutrițional sau fiziologic specific.

Aceste suplimente sunt sub formă de pastile, capsule, soluții orale sau alte preparate farmaceutice.

Lista de suplimente de bază cu care poți începe

În continuare vei afla tot ce trebuie să știi despre suplimentele alimentare. Atunci când vine vorba de suplimente suntem atrași de multitudinea lor și de beneficiile promise, dar nu putem lua toate suplimentele odată, cât de bune nu ar fi. Însă există o listă de suplimente de bază cu care putem începe. La această listă putem adaugă și alte suplimente.

  1. Vitamina D

    Din păcate petrecem tot mai puțin timp afară și organismul nostru nu obține și nu produce suficientă vitamina D. Carența de vitamina D este una din cele mai frecvent întâlnite. În același timp vitamina D este extrem de împortantă pentru organismul nostru – nu este vorba doar de mineralizarea oaselor, ceea ce cunoaștem cu toții. Vitamina D este importantă pentru imunitate, această vitamină este un fel de hormon ce stimulează celulele T sau macrofagele, aestei vitamine i se atribuie și calități anticancerigene prin încetinirea diviziunii celulare, de asemenea ultimile studii arată importanța vitaminei D pentru sănătatea psihoemoțională și prevenirea depresiei.

  2. Coenzima Q 10

    Această substanță reprezintă un antioxidant și un preparat anti-aging bine cunoscut. Coenzima Q 10 este importantă pentru sănătatea inimii și sistemului cardiovascular, ajută la scăderea nivelului de colesterol, ea are rol antioxidant care protejează celulele organismului de procesul natural de îmbătrânire și combate efectul pe care îl au radiacalii liberi. Coenzima Q 10 ajută la absorbția vitaminelor A și E.

  3. Omega 3

    Despre beneficiile acestei substanțe pentru organismul nostru se vorbește foarte mult, însă dieta noastră nu oferă un aport suficient. Omega 3 reduce riscul bolilor cardiace, ajută la reducerea inflamaților și se recomandă ca și supliment în tratamentul artritelor, ajută la menținerea sănătății părului și a pielii. DHA este o componentă structurală a pielii, responsabilă pentru sănătatea membranelor celulare.

    O membrană celulară sănătoasă înseamnă o piele moale, hidratată, suplă și fără riduri. EPA are, de asemenea, beneficii pentru piele pentru că previne hiperkeratinizarea foliculilor de păr, previne îmbătrânirea prematură a pielii și acneea etc. În același timp, omega 3 protejează pielea de arsurile solare. Îmbunătățește sănătatea ochilor și este ste foarte importantă în dezvoltarea și funcționarea normală a creierului. Omega 3 reprezintă 40% din acizii grași polinesaturați din creier și 60% din retina ochiului. Este utilizată ca și adjuvant în tratamentul steatozei hepatice. Steatoza hepatică sau boala ficatului gras a crescut o dată cu epidemia de obezitate, iar acum e cea mai frecventă cauză a bolii hepatice cronice în lumea occidentală. Completarea dietei cu acizi grași omega 3 a fost demonstrată ca fiind benefică în reducerea grăsimii din ficat și a inflamației la persoanele cu steatoză hepatică și multe alte beneficii.

  4. Pentu sănătatea pielii și a articulațiilor, este bine să utilizăm suplimente de colagen.
  5. Pentru sănătatea pielii și a sistemului reproducetiv, este recomandat să facem cure de vitamina A și E de 2 ori pe an.

Am nevoie de suplimente alimentare?

Dacă ai un regim alimentar variat și echilibrat, probabil că nu va trebui să administrezi suplimente alimentare. Cu toate acestea, în anumite perioade ale vieții (faze de creștere, sarcină, alăptare sau bătrânețe) cerințele pentru vitamine, minerale, oligoelemente și altele cresc și, prin urmare, poate fi înțelept să administrezi suplimente alimentare.

Apropo, ți-am pregătit lista cu suplimentele necesare, să-ți fie mai ușor să o ai la un loc. O găsești aici.

Concluzie

Cu toate că ai aflat tot ce trebuie să știi despre suplimentele alimentare, pentru a evita orice probleme de sănătate, totuși, este mult mai binevenit să urmezi un regim alimentar echilibrat și bogat în nutrienți astfel încât să nu ai nevoie de suplimente alimentare. Pe lângă asta ai nevoie de sport pentru a te menține în formă. Te poți înscrie la un maraton online unde vei primi un regim alimentar individual, sfaturi de la nutriționist și antrenamente pe care le poți face acasă.

Dacă ți-a fost util acest articol, distribuie să vadă și prietenii tăi!

Lasă un comentariu