Fitnessmama.ro

Cea mai bună alimentaţie sănătoasă pe care să o consumi în timpul verii

Vara este sezonul vacanțelor, și nu numai. Este momentul oportun să ne preocupăm de siluetă și alimentație, să revenim în formă, în final, să dăm jos centimetrii din talie. Dacă încă nu ai început să o faci, acum este timpul!

Da, există alimentație sezonieră. Vara, în comparație cu sezonul rece, organismul nu cheltuie calorii pentru menținerea căldurii corpului. Prin urmare, vara, mâncarea trebuie să conțină mai puține calorii.

Dieta de vară trebuie să conțină alimente bogate în apă. Pe caniculă, este mai bine să  mâncăm mai multe legume și fructe. Ele conțin multe minerale, vitamine, antioxidanți și până la 90-98% de apă.

Astăzi îți voi povesti ce trebuie să cunoști despre o dietă sezonieră și cum să te alimentezi sănătos în perioada caldă a anului.

Pepene galben

Pepenele galben – un deliciu aromatic de vară care va fi apreciat atât de adulți, cât și de copii. Prezintă numeroase beneficii pentru sănătate și este perfect pentru salatele ușoare.

Fructul este compus din 90% apă, deci te va sătura instantaneu, având un conținut foarte redus de calorii, și te va ajuta să pierzi în greutate, fără a-ți dăuna sănătății.

Consumul de pepene galben este foarte benefic pentru prevenirea răcelilor, întărirea sistemului imunitar și prevenirea bolilor cardiovasculare.

Salate verzi

Salata verde este o mâncare sănătoasă și, cel mai important, este ușor de preparat, deoarece poți combina frunzele apetisante după cum dorești. Atât vara, cât și iarna, avem   acces la un tezaur atât de minunat de vitamine, minerale, fibre de înaltă calitate și substanțe nutritive.

Dacă ai nevoie de mai multe substanțe nutritive, adăugă în salată carne dietetică, nuci, fructe sau brânză.

Porumb

Proprietățile benefice ale porumbului sunt cunoscute de mult timp. Contribuie la normalizarea proceselor hormonale, întărește sistemul imunitar, stabilizează metabolismul, are efect coleretic și întărește mușchiul cardiac.

Compoziția bobului merită o atenție deosebită. Porumbul conține potasiu, fier, magneziu, sodiu, calciu, fosfor, iod și vitamine B, E, H și A.

Vara, porumbul poate fi fiert, gătit la grătar sau adăugat în salate. Evitați să adăugați sare și ulei pentru a păstra toate proprietățile unui aliment sănătos.

Roșii

Pe lângă gustul neobișnuit, roșia este renumită și pentru cantitatea incredibilă de  vitamine, acizi, minerale și elemente benefice.

Roșiile sunt bogate în vitamina C, potasiu, folat și vitamina K. Cu toate acestea, roșiile sunt  deosebit de valoroase, datorită faptului că ele sunt principala sursă a licopenului – puternicului antioxidant, ceea ce scade riscul de apariție al afecțiunilor cardiovasculare, cancerului  și a  multor boli cronice.

Castraveți

Castraveții sunt oaspeții frecvenți ai zilelor de dietă și detoxifiere. Au un conținut scăzut de calorii, sunt gustoși și se potrivesc pentru o mare varietate de salate.

Castravetele este compus din 95% apă. Conținutul de calorii la 100 de grame este de numai 14-16 kcal. Castraveții conțin: calciu, fosfor, zinc, sodiu, magneziu, acizi (pantotenici, folici, nicotinici), beta-caroten, vitamine C, A, D, K, E, B1, B2, B5, B9, PP.

Dovlecel

Dovlecelul este un produs dietetic îndrăgit de mulți. Luând în considerare conținutul de calorii scăzut și gustul excelent, dovlecelul este un component indispensabil a dietei pentru pierderea în greutate.

Leguma conține oligoelemente: mangan, fier, magneziu, zinc, sulf, potasiu, calciu, titan, aluminiu, fosfor, precum și vitaminele A, B1, B2, C, PP necesare organismului. Fibrele  alimentare ajută la eliminarea toxinelor, funcționarea normală a tractului digestiv și scade nivelul de colesterol.

Mure și zmeură

Zmeura și murele nu sunt doar o delicatesă delicioasă și un desert light. Acestea conțin o porție considerabilă de vitamina A, grupul de vitamine B, vitamina E, vitamina C, fibre, antioxidanți și alte substanțe importante pentru organism.

Toți cei cărora le pasă de siluetă se merită să îndrăgostească de aceste fructe de pădure. Oamenii de știință au descoperit în ele substanțe care contribuie la dispariția celulitei și la arderea grăsimilor. Pentru a obține acest efect, trebuie să mănânci o jumătate de pahar de fructe proaspete cu o jumătate de oră înainte de masă.

În lupta împotriva celulitei, nu trebuie să te bazezi doar pe un program de alimentație  sănătos. Încearcă aceste exerciții pentru picioare și fese și vei observa schimbări notabile în doar 2 săptămâni!

Mere și pere

Noi cu plăcere mâncăm mere rumene și pere aromate și, desigur, știm că nu numai că sunt gustoase, ci și foarte sănătoase.

Merele și perele coapte conțin substanțe pectinice, aminoacizi, săruri minerale de fier, calciu, magneziu, fitonide, vitamine C, E, PP, grupul de vitamine B, provitamina A, acizi organici și alte oligoelemente.

Vara este cea mai minunată perioadă pentru a trece la o alimentație sănătoasă și delicioasă cu produse naturale, pentru a acumula energia de care ai nevoie și a-ți ameliora condiția fizică. Savurează cu plăcere ceea ce mânînci!

Lasă un comentariu