Fitnessmama.ro

Cele mai ușoare metode de slăbit

Femeile sunt mereu preocupate să găsească cea mai ușoară metodă de slăbit. Fie abordează un stil de viață sănătos și pentru ele aceasta este cea mai eficientă metodă de slăbit, fie își ia un abonament la sală și descoperă că aceasta este calea spre un corp frumos și tonifiat. Orice ai alege, să știi că nu există o metodă unică de slăbit, descoper-o pe cea care ți se potrivește ție.

Primăvara și-a intrat deja în drepturi. Rând pe rând lași în dulap hainele și încălțămintea călduroasă. Astfel, nu ești deloc încântată dacă se văd aripioarele sau dacă nu mai poți încheia un nasture. Poate a venit timpul să găsești cea mai simplă metodă de slăbit.

Toată lumea cunoaște zicala: Mai multă mișcare, mai puțină mâncare. Nu știu dacă asta e valabil și pentru tine și dacă asta este cea mai sigură metodă de slăbit.

Așa cum spuneam la început, atunci când vrei să slăbești, ai de ales între a găsi metode eficiente și rapide, fie alegi mersul la sală. Hai să vedem ambele situații cum te-ar putea ajuta.

Multe metode de slăbit sugerează că, cu cât lucrezi mai mult, cu atât vei arde mai multe calorii și vei pierde în greutate. Dar un studiu recent publicat în Current Biology a constatat că acest lucru nu este neapărat adevărat. Cercetătorii au descoperit că, odată ce începeți să te antrenezi în mod regulat, corpul tău poate ajunge să se adapteze la acest nou nivel de activitate. Ca urmare, corpul tău poate ajunge să scadă numărul total de calorii de care are nevoie.

„Este necesar să ne concentrăm și asupra dietei, în special atunci când vine vorba de gestionarea greutății noastre și de prevenirea sau inversarea creșterii în greutate nesănătoase”,a declarat pentru The Guardian unul dintre autorii studiului, profesorul Herman Pontzer de la City University din New York.

Deși exercițiile fizice pot ajuta cu siguranță la construirea mușchilor care ard grăsimi, este posibil să nu vă micșoreze talia la fel de mult ca și schimbarea dietei.

Acum, când știm că „mâncatul mai puțin” ar trebui să aibă prioritate în călătoria ta de a slăbi, de unde să începi?

Culcă-te mai devreme

Vrei să mănânci mai puțin? Prima lucru pe care trebuie să-l faci este să te odihnești bine. Când nu te odihnești suficient, corpul tău crește nivelul hormonului foamei grelină și scade hormonul sațietății leptina. În plus, studiile arată că lipsa somnului te va face să nu ții piept alimentelor nesănătoase, bogate în calorii și în grăsimi, ceea ce înseamnă că nu numai că vei mânca mai multe alimente, dar vei mânca și mai multe junk food.

Ia sticla cu apă peste tot cu tine

Știai că 60% din timp răspundem în mod necorespunzător la sete mâncând în loc să bem? Așa spune un studiu în revista Physiology & Behavior. Experții cred că greșeala provine din faptul că aceeași parte a creierului nostru controlează foamea și setea și, uneori, amestecă semnalele. Să ai o sticlă cu apă permanent cu tine nu numai că te va ajuta să răspunzi corect la sete, dar consumul apei te poate ajuta să te simți plină.

Schimbă uleiul de floarea soarelui pe uleiul de măsline extravirgin

Uleiurile vegetale precum uleiul de floarea soarelui au un conținut ridicat de acizi grași inflamabili omega-6, care pot provoca creșterea în greutate și probleme cu pielea. În schimb, ia o sticlă de ulei de măsline extravirgin, ale cărui polifenoli au fost cunoscuți pentru a ajuta la scăderea tensiunii arteriale și a căror acid oleic ajută la reducerea poftei de mâncare și favorizează pierderea în greutate.

Alege lactate cu 2% grăsimi

Potrivit unui studiu European Journal of Nutrition, participanții care au consumat lactate cu conținut ridicat de grăsimi au avut tendința de a cântări mai puțin și au câștigat mai puțină greutate. În schimb, cei care au optat pentru produse fără grăsimi au luat câteva kilograme. Experții explică faptul că alimentele fără grăsimi pot fi mai puțin sățioase, în general, datorită conținutului scăzut de grăsimi (deoarece grăsimile sunt digerate încet și vă pot menține mai plin mai mult timp) și pentru că multe alimente fără grăsimi sunt fabricate cu ingrediente artificiale care lărgesc talia.

Fă curățenie în dulapul din bucătărie

Lupta cu junk food este reală – știu. Și voința nu este de vină. Un studiu al Universității din Sydney a constatat că consumul de junk food poate deveni un obicei, care se perpetuează pur și simplu pășind într-o cameră (cum ar fi bucătăria) sau vizionând o reclamă de fast-food. Încălcarea acestor obiceiuri alimentare proaste va necesita timp și răbdare, dar există o soluție simplă: prioritizează alimentele sănătoase în fața mâncării nedorite din bucătărie. În acest fel, când îți dorești un cookie, trebuie să respingi migdalele, quinoa sau hrișca pentru a ajunge la el. Va servi ca un mic memento pentru a te abține de la el.

Sunt doar câțiva pași care o dată făcuți, îți vei da seama că aceasta este cea mai sigură metodă de slăbit.

Dacă alegi varianta cu mersul la sală, este o opțiune bună, însă nutriționiștii recomandă ca sportul să meargă mână în mână cu mâncatul sănătos. Nimeni nu  neagă că exercițiile de intensitate moderată sunt bune pentru menținerea și îmbunătățirea sănătății, cu toate acestea, zeci de studii au descoperit că doar exercițiul fizic poate să nu fie cea mai sigură metodă de a slăbi.

Dacă ți-a plăcut materialul, distribuie-l și prietenilor.

Lasă un comentariu