Fitnessmama.ro

Cum să-ți păstrezi articulațiile sănătoase

Regula de aur pentru articulații sănătoase este mișcarea, pentru a scădea din rigiditate. Însă contează foarte mult modul tău de viață, sedentar sau activ. Specialiștii spun că, fie citești, lucrezi sau te uiți la televizor este necesar să schimbi poziția des. Ia pauze de la birou sau de pe scaun și mișcă-te. De asemenea, ai grijă de articulațiile tale, când alergi, patinezi, mergi cu rolele.

În acest material vreau să te învăț cum ai putea să îți menții articulațiile sănătoase, pentru că altfel nu te-ai putea mișca.

Stretching

Evită întinderile doar înainte de exerciții. Flexibilitatea te ajută să te miști mai bine. Încearcă să te întinzi zilnic sau de cel puțin trei ori pe săptămână. Dar nu o face atunci când mușchii îți sunt reci. Începe cu o încălzire ușoară, cum ar fi mersul timp de 10 minute, pentru a încălzi articulațiile, ligamentele și tendoanele din jurul lor.

Alege ce ți se potrivește

Probabil, te întrebi care exerciții sunt bune pentru articulații. Sunt cele care nu îți pun la grea încercare articulațiile: mersul pe jos, mersul cu bicicleta, înotul și antrenamentul de forță.

Ai grijă la forță

Ai grijă și la mușchii tăi. Așa le vei oferi articulațiilor un sprijin mai bun. Chiar și ceva mai multă forță face diferența. Un kinetoterapeut sau un antrenor certificat îți poate arăta ce mișcări trebuie să faci și cum să le faci. Dacă ai probleme articulare, evită mișcările rapide și repetitive.

Optează pentru un core sănătos

Întărește-ți mușchii abdominali, dar și mușchii spatelui care te ajută la echilibru. Asta înseamnă că este mai puțin probabil să cazi sau să te rănești. Fă antrenamente care să includă exerciții de bază pentru abdomen, spate și șolduri. Pilates și yoga sunt antrenamente excelente de încercat.

yoga, fitness, exercise

Cunoaște-ți limitele

Este normal să ai unele dureri musculare după antrenament, mai ales la sala de forță. Dar dacă durerile persistă mai mult de 48 de ore, este posibil să fi exagerat. Nu lucra atât de tare data viitoare. Lucrul care îți poate provoca durerea poate duce la vătămări corporale sau leziuni.

Mănâncă pește

Dacă ai dureri articulare, peștele te poate ajuta. Peștele gras cum ar fi somonul și macroul, sunt surse bune de acizi grași omega-3, care ajută la menținerea sănătății articulațiilor. De asemenea, reduc inflamația, care provoacă dureri articulare și sensibilitate. Nu-ți place peștele?  Optează pentru vitamine – Omega 3.

Păstrează oasele puternice

Calciul și vitamina D te pot ajuta. Produsele lactate sunt cele mai bune surse de calciu, dar alte opțiuni sunt legumele verzi, cu frunze, cum ar fi broccoli și kale. Dacă nu obții suficient calciu din alimente, ia suplimente.

Păstrează postura corectă

Pentru articulații sănătoase, ia o postură corectă când lucrezi la birou, pentru a proteja articulațiile de la gât până la genunchi. O plimbare ușoară în fiecare zi îți poate îmbunătăți și postura. Cu cât mergi mai repede, cu atât mușchii lucrează mai greu pentru a te menține în poziție verticală. Înotul, de asemenea, te poate ajuta.

Calmează durerea cu gheață

Gheața este un calmant natural al durerii. Amorțește durerea și ușurează umflarea. Dacă ai o articulație dureroasă, aplică un pachet rece sau gheață înfășurat într-un prosop. Lăsă-l să acționeze până la 20 de minute. Poți încerca, de asemenea, o pungă de legume congelate învelite într-un prosop. Nu pune niciodată gheață pe piele.

Tratează la timp leziunile articulare

Dacă te-ai rănit, ai suferit o entorsă, consultă imediat medicul pentru tratament. Nu lăsa să treacă de la sine, s-ar putea să-ți creezi probleme mai mari.

Ți-a plăcut articolul? Împarte-te și cu prietenii tăi!

 

Lasă un comentariu