Fitnessmama.ro

Dieta după sărbători sau cum să previi excesul de greutate

După sărbători o bună parte dintre femei nu sunt de acord cu ceea ce văd în oglindă. Fie că au pus un kilogram două, fie cântarul arată mult peste norma dorită. Atunci începe panica, stresul și dieta strictă. Dacă și tu te confrunți cu aceeași problemă, important este să-ți setezi obiective clare, nimic nu este imposibil. Hai să vedem împreună ce poți să faci mai departe.

Sărbătorile sunt un bun prilej de a ne vedea cu cei dragi, de a bea o cupă de șampanie, de a mânca o felie de tort sau de ne înfrupta din pârjoalele delicioase făcute de mama. Însă atunci când am mâncat prea mult din toate, asta se poate observa la proba cântarului sau atunci când măsurăm hainele pe care le aveam.

Adevărul doare, dar peste noapte nu vei putea reveni la kilogramele de odinioară. Dar, făcând câteva modificări mici și ușor de gestionat în regimul tău zilnic, vei începe să te simți mai bine și îți vei revitaliza metabolismul.

Începe cu exercițiile făcute acasă

Nu ai timp pentru sala de sport? Investește bani într-o pereche de gantere. Alege o mărime potrivită care împreună cu propria greutate corporală va provoca fiecare grup muscular important din corpul tău. Cu cât vei pune în mișcare fiecare mușchi,  cu atât vei arde mai repede energia alimentară suplimentară pe care ai ingerat-o de sărbători.

Fă cât mai mulți pași pe zi

Telefoanele performante ne permit să avem diverse aplicații prin care ne pot fi contorizați pașii. Dacă de la tine de acasă până la magazin este doar un kilometru, încearcă să mergi pe jos, asta dacă nu ai de cumpărat foarte multe lucruri. De asemenea, urcă scările, uită de ascensor.

Alege ceaiul verde

Te poți recupera foarte repede, dacă optezi pentru ceaiul verde în fiecare zi. Într-un studiu recent de 12 săptămâni, participanții care au băut zilnic 4 până la 5 căni de ceai verde, apoi au făcut un antrenament de 25 de minute, au pierdut în medie încă două kilograme și mai multă grăsime din jurul taliei, decât cei care nu consumă ceai. De ce? Preparatul conține catehine, un tip de antioxidant care declanșează eliberarea de grăsime din celulele adipoase și ajută la accelerarea capacității ficatului de a transforma grăsimea în energie.

Optează pentru fibre și proteine

Dacă vrei să slăbești, este important să îți menții nivelul glicemiei stabil, astfel încât să nu mănânci în exces. Aceasta este cheia atunci când încercăm să ne recuperăm după sărbători. Pentru a ține foamea la distanță, ia trei mese și două gustări pe zi. Pentru a simți sațietatea pentru mai mult timp, asigură-te că, de fiecare dată când mănânci, consumi o combinație de fibre și proteine.

Mănâncă un măr în fiecare zi

Acest fruct este un super-aliment. Merele conțin quercetin- antioxidant și vitaminele C și B6, care mențin nivelul de colesterol scăzut și reduc riscul de boli de inimă. Dar, datorită numărului ridicat de fibre, un măr pe zi poate face mai mult decât să țină medicul departe – te poate ajuta să arăți bine în vacanță.

Învață să iubești leguminoasele

S-a demonstrat că leguminoasele, cum ar fi lintea și năutul sunt o sursă bogată de proteine vegetariene, care reduc inflamația, scad colesterolul, promovează metabolismul grăsimilor și măresc sațietatea. Sunt, de asemenea, o sursă de amidon rezistent, o fibră cu digestie lentă care declanșează eliberarea de acetat, o moleculă din intestin care îi spune creierului când să se oprească din alimentație.

Odihnește-te suficient

Mai puține ore de somn înseamnă scăderea nivelului de energie și poate face ravagii și asupra hormonilor, determinându-te să mănânci mai mult. În timp, acest lucru poate contribui la creșterea semnificativă în greutate. De fapt, potrivit unui studiu recent, pierderea a doar 30 de minute de somn poate crește riscul de obezitate cu 17%.

Nu există o metodă unică pentru a slăbi, doar combinându-le poți obține rezultatele dorite.

Lasă un comentariu