Fitnessmama.ro

Dieta slăbire rapidă și sănătoasă pentru femei

Există o mulțime de informații contradictorii despre cea mai bună modalitate de a pierde în greutate. Mai ales când vine vorba de dieta slăbire rapidă și sănătoasă. Un studiu recent a comparat diferitele diete și a constatat în cele din urmă că nu există o diferență semnificativă în eficacitatea lor pentru pierderea în greutate.

În plus, se recomandă să slăbești treptat. Deoarece pierderea rapidă în greutate este un factor de risc pentru o creștere mai rapidă și mai mare în greutate. Această teorie a fost contestată de un studiu care a comparat cele două abordări. Și a constatat că viteza pierderii în greutate nu are nicio influență asupra creșterii în greutate.

Introducere – dieta de slăbire rapidă și sănătoasă

Acum este bine cunoscut faptul că obezitatea este asociată cu mai multe boli cronice. Precum și creșterea morbidității și mortalității. Din fericire, pierderea în greutate îmbunătățește rezultatele asupra sănătății asociate cu obezitatea. Prin urmare, în ultimii ani, s-au depus eforturi considerabile pentru a identifica o anumită cura de slăbire rapidă și sănătoasă și care să fie durabilă.

Cu toate acestea, cercetările au arătat adesea rezultate contradictorii. Ceea ce devine dificil pentru profesioniștii din domeniul sănătății și a publicului, să găsească mijloacele. Două domenii deosebit de controversate sunt dietele și viteza ideală de slăbire.

Pierderea în greutate și dieta de slăbire rapidă și sănătoasă

Una dintre principalele strategii pentru a pierde în greutate este o dietă adecvată. Astfel, în ultimul deceniu, odată cu creșterea prevalenței obezității în întreaga lume, am putut observa apariția obezității. O multitudine de diete. Foarte diferite una de cealaltă. O modalitate de clasificare a acestora este în funcție de compoziția lor de macronutrienți (proteine, carbohidrați și grăsimi):

  • Diete cu conținut scăzut de carbohidrați, de exemplu, dieta Atkins. Aceste diete recomandă în general mai puțin de 40% din totalul caloriilor alimentare care trebuie să provină din carbohidrați. Principiul din spatele acestui tip de dietă este că aportul redus de carbohidrați este asociat cu o oxidare privilegiată a lipidelor. În plus față de pierderea în greutate, metabolismul lipidic duce la cetoza. Despre care se știe că scade pofta de mâncare, îmbunătățind astfel aderența la restricția de energie.
  • Dietele cu conținut scăzut de grăsimi, de exemplu, dieta Ornish. În acest tip de dietă, se recomandă ca de la 10 până la 20% din totalul caloriilor alimentare să provină din grăsimi și să favorizeze fructele și legumele. Această abordare are ca rezultat o dietă cu densitate redusă de energie. Care îmbunătățește sațietatea datorită volumului mare de alimente care poate fi consumat
  • Așa-numitele diete moderate de macronutrienți, de exemplu, dietele Weight Watchers care, după cum sugerează și numele, recomandă proporții echilibrate de proteine, carbohidrați și grăsimi. Dar cu o restricție a porțiilor și, prin urmare, a caloriilor. Principiul din spatele acestui tip de dietă este că varietatea de macronutrienți permite o mai bună aderență la regim și evitarea deficiențelor alimentare.

Indiferent de tip, numărul de diete continuă să crească și toate susțin că sunt cele mai eficiente în a pierde în greutate. Deci, ce să alegi ca să fii sigură că urmezi o slăbire sănătoasă și rapidă?

În căutarea dietei „ideale”

Un studiu recent a realizat o meta-analiză pentru a estima eficacitatea relativă a diferitelor diete care au fost deja testate în studiile clinice pentru scăderea în greutate. Studiul a comparat dietele în funcție de compoziția macronutrienților (carbohidrați, grăsimi și proteine), dar și între diferite mărci (de exemplu Atkins, Ornish etc.).

Studiul a constatat că, comparând dietele în funcție de concentrația de macronutrienți, la șase și doisprezece luni de urmărire, dietele cu conținut scăzut de carbohidrați și cu conținut scăzut de grăsimi au prezentat cele mai bune rezultate. Cu un avantaj pentru dietele cu conținut scăzut de carbohidrați. Cu toate acestea, diferența dintre aceste două diete nu este semnificativă.

Mai mult, s-a constatat că pierderea în greutate a scăzut treptat și a regresat la 12 luni de urmărire. Evidențiind problema menținerii pierderii în greutate pe termen lung.

Concluzie

Este clar că nu există „o modalitate mai bună” de a slăbi sau o cura de slăbire sănătoasă și rapidă pentru toată lumea. Nu există o dietă ideală sau cea mai bună viteză pentru pierderea în greutate. Atunci când vrei să începi un mod de viață sănătos și să schimbi alimentația, este bine să te adresei unui nutriționist. El te va ajuta cu un regim alimentar individualizat, ținând cont de obiceiurile și starea ta de sănătate. Dar pe lângă o alimentație echilibrată, sportul regulat este indispensabil.

Cea mai bună cură de slăbire rapidă și sănătoasă include o alimentație sănătoasă și sport regulat. Vizionează pe canalul notru de Youtube antrenamente gratuite, recete sănătoase și multe sfaturi utile!

Citește și articolul: Slab sau gras sau slab și gras în același timp?

Dacă ți-a plăcut acest articol distribuie să vadă și prietenii tăi!

Lasă un comentariu