Fitnessmama.ro

Dieta vegetariană pentru slăbit

Vegetarianismul a devenit din ce în ce mai popular în ultimii ani. Această dietă este asociată cu un risc mai mic de boli cronice și poate ajuta la scăderea în greutate. Cu toate acestea, s-ar putea să îți fie greu să pierzi în greutate cu dieta vegetariană pentru slăbit – mai ales dacă mănânci prea mulți carbohidrați rafinați sau alimente foarte procesate. Acest articol explică cum să slăbești cu o dietă vegetariană.

Multe femei sau familii întregi au renunțat demult la produsele din carne sau lactate. Unii pentru că nu au acces la produse din carne de calitate, alții pentru că le este milă de animale, iar cei din urmă, pentru a slăbi și a se simți mai ușori. Nu este o noutate că atunci când mănânci produse de post, te simți mai ușoară, însă atenție, așa cum spuneam la început, trebuie să ai grijă ce mănânci.

Ce este o dietă pentru vegetarieni?

Dietele vegetariene exclud carnea, peștele și carnea de pasăre de curte. Unele persoane pot urma această dietă din motive religioase sau etice, în timp ce altele sunt atrase de posibilele sale beneficii pentru sănătate.

Principalele tipuri de diete vegetariene sunt:

Lacto-ovo-vegetarian: permite ouă și lactate, dar exclude carnea, peștele și păsările de curte,

Lacto-vegetarian: permite produsele lactate, dar exclude ouăle, carnea, peștele și păsările de curte,

Ovo-vegetarian: permite ouă, dar exclude lactatele, carnea, peștele și păsările de curte,

Vegan: exclude toate produsele de origine animală, inclusiv mierea, lactatele și ouăle.

Să nu crezi că vegetarienii nu mănâncă, se înfometează, sar peste mese. Dieta vegetariană are un meniu foarte bogat. Atunci când o persoană decide să fie vegetarian caută foarte multă informație și meniuri cât mai variate.

Dieta pentru vegetarieni ar trebui să includă un amestec divers de fructe, legume, cereale, grăsimi sănătoase și proteine.

Pentru a înlocui proteinele oferite de carne în dieta ta, include o varietate de alimente vegetale bogate în proteine, cum ar fi nucile, semințele, leguminoase și tofu.

Dacă urmezi o dietă lacto-ovo-vegetariană, ouăle și lactatele pot crește și aportul de proteine. Consumul de alimente întregi bogate în nutrienți, cum ar fi fructele, legumele și cerealele integrale, va furniza o serie de vitamine și minerale importante pentru a completa orice lacune nutriționale din dieta ta.

Câteva alimente sănătoase pe care le poți mânca pe o dietă vegetariană sunt:

  • Fructe: mere, banane, fructe de pădure, portocale, pepeni, pere, piersici
  • Legume: verdeață cu frunze, sparanghel, broccoli, roșii, morcovi
  • Boabe: Quinoa, orz, hrișcă, orez, ovăz
  • Leguminoase: linte, fasole, mazăre, naut.
  • Nuci: migdale, nuci, caju, castane
  • Semințe: semințe de in, semințe de chia și cânepă
  • Grăsimi sănătoase: ulei de cocos, ulei de măsline, avocado
  • Proteine: Tofu, drojdie nutritivă, spirulină, ouă, produse lactate.

Consumul unei diete vegane te poate ajuta să slăbești. Totuși, este întotdeauna o idee bună să discutați cu medicul tău sau cu un dietetician înainte de a face mari schimbări în dieta ta. Ar trebui să discuți despre cum vei obține substanțe nutritive esențiale, cum ar fi proteinele și vitaminele B. Medicul îți poate sugera să păstrezi un jurnal alimentar.

Acum oricine are acces la internet, astfel vei găsi rețete vegane ușoare pentru toate gusturile. O rețetă vegană pentru prânz ar putea include: o porție de salată verde cu lămâie sau salată de spanac cu dressing. De asemenea, un morcov crud sau o felie de pepene galben cu lime.

Dieta daneză vegetariană

Dieta Daneza este un regim alimentar foarte strict, care a fost creat pentru a asigura o pierdere rapidă în greutate. Mai este cunoscută și ca Dieta Copenhaga. Ideea din spatele regimului danez a fost aceea de a ajuta oamenii care suferă de obezitate să piardă în greutate cât mai mult posibil, pentru a putea fi pregătiți de operațiile la care erau programați. Conceptul dietei daneze vegetariene se bazează pe consumul redus de calorii(600kcal). Deoarece un adult consumă în mod normal între 1.500-2.500kcal zilnic, diferența până la 600kcal reprezintă porțiunea care te va ajuta să slăbești. Corpul tău va intra într-o stare de deficit caloric și va consuma rezervele de grăsime din organism. De aceea această dietă este potrivită celor care au grăsime abdominală excesivă.

Indiferent ce dietă alegi să ai, trebuie să îți asculți corpul.

 

 

Lasă un comentariu