Fitnessmama.ro

Fulgi de ovăz calorii, slăbire și valori nutriționale

Fulgi de ovăz calorii, valoare nutrițională, te ajută să slăbești sau nu….îți povestim totul în acest articol. O cereală foarte populară în ultimii ani, principalul avantaj al ovăzului este conținutul său de fibre solubile. Interesant că, dintre toate boabele, ovăzul este cel mai bogat în grăsimi, în principal acizi grași nesaturați.

Ovăzul, este una dintre cele mai sănătoase cereale existente. Ovăzul nu conține gluten și este în același timp o sursă importantă de proteine, minerale, fibre și vitamine. În plus, aceștia îți „țin de foame” o perioadă îndelungată, pentru că au un nivel ridicat de fibre.

În articolul de astăzi o să îți povestim puțin despre cele mai importante beneficii ale fulgilor de ovăz și despre cum să îi consumi pentru a nu îți pune în pericol silueta.

Caracteristicile ovăzului

  • Bogat în fibre dietetice;
  • Sursă de carbohidrați;
  • Promovează sațietatea și tranzitul intestinal;
  • Conține gluten;
  • Bogat în vitamine și minerale esențiale.

Micronutrienții din ovăz

Fulgi de ovăz calorii

Ovăzul își datorează popularitatea profilului său nutrițional unic. Printre vitaminele și mineralele găsite în această cereală, spre deosebire de oricare alta, putem enumera:

Fosfor: fulgii de ovăz sunt o sursă excelentă de fosfor. Fosforul este al doilea mineral cel mai abundent din organism după calciu. Acesta joacă un rol vital în construirea și menținerea sănătății oaselor și a dinților. În plus, participă printre altele la creșterea și regenerarea țesuturilor și ajută la menținerea pH-ului normal al sângelui. În cele din urmă, fosforul este unul dintre constituenții membranelor celulare;

Mangan: fulgii de ovăz și fulgii de ovăz sunt surse excelente de mangan. Manganul acționează ca un cofactor al mai multor enzime care facilitează o duzină de procese metabolice diferite. De asemenea, participă la prevenirea daunelor cauzate de radicalii liberi;

Magneziu: fulgii de ovăz și făina de ovăz sunt o sursă bogată de magneziu. Magneziul este implicat în dezvoltarea osoasă, construirea proteinelor, acțiunile enzimatice, contracția musculară, sănătatea dentară și funcționarea sistemului imunitar. De asemenea, joacă un rol în metabolismul energetic și în transmiterea impulsurilor nervoase;

Dacă ești proaspătă mămică cred că te-ar intersea acest video:

4 exerciții pentru o recuperare după naștere rapidă și eficientă

Fier: fulgii de ovăz sunt o sursă bună de fier. Făina de ovăz este o sursă de fier atât pentru bărbați, cât și pentru femei. Fiecare celulă corporală conține fier. Acest mineral este esențial pentru transportul oxigenului și pentru formarea globulelor roșii din sânge. De asemenea, joacă un rol în producerea de noi celule, hormoni și neurotransmițători (mesageri în impulsurile nervoase). Trebuie remarcat faptul că fierul din alimentele de origine vegetală este mai puțin absorbit de organism decât fierul din alimentele de origine animală. Cu toate acestea, absorbția fierului din plante este promovată de consumul anumitor nutrienți, precum vitamina C;

Fulgi de ovăz: calorii și cum să îl consumi

În continuare vei afla despre calorii fulgi de ovăz. Un mit care se răspândește des pe paginile internetului spune că fulgii de ovăz au multe calorii, deci îngrașă. Nimic mai fals. Fulgii de ovăz au într-adevăr un conținut ridicat de calorii (mai exact, 390 calorii/100 g), însă datorită conținutului mare de fibre, aceștia te satură mult mai repede și pentru o perioadă mai lungă. Asta înseamnă, că te vei sătura cu un gramaj mai mic de produs, iar senzația de foame nu va mai apărea decât după câteva ore.

Pe lângă cele 390 de calorii/100g, aceștia conțin și aproximativ: 17 grame de proteine, 66 grame de carbohidrați, 11 grame de fibre și 7 grame de grăsimi.

În plus, aceștia sunt bogați în vitamine precum: vitamina B1, B5, B3 și B6, dar și în minerale: mangan, fosfor, magneziu, cupru, fier, zinc. De aici și concluzia că sunt o adevărată oază de sănătate, după cum poți vedea.

Dacă te intereseaază fulgi de porumb calorii câte are găsești răspuns pe blog.

Fulgi de ovăz calorii: fierți

Dacă te întrebi 100 g fulgi de ovăz calorii câte conține, noi știm răspunsul.

100 de grame din acest aliment reprezintă o valoare energetică de 66 de kilocalorii. În medie, produsele din categoria cereale și fulgi de cereale oferă o valoare energetică echivalentă cu 390 kilocalorii.

Beneficiile ovăzului

Produsele din cereale sunt de o mare importanță pentru o dietă sănătoasă. Una dintre liniile directoare dietetice pentru sănătate este „dedicarea majorității dietei la cereale, pâine și alte produse din cereale, precum și legume și fructe”. PNNS (National Health Nutrition Plan) pentru alimentația sănătoasă ia în considerare această recomandare și insistă asupra alegerii cerealelor integrale sau a produselor din cereale îmbogățite. Autoritățile SUA, la rândul lor, recomandă ca cel puțin jumătate din produsele din cereale consumate să fie cereale integrale.

Fulgii de ovăz te ajută să slăbești

Contrar opiniei publice, fulgii de ovăz reprezintă un aliment de bază când vine vorba de dietele alimentare. Beta-glucanul din compoziție, menține senzația de sațietate pentru mai mult timp, astfel veți evita să ronțăiți între mese. În plus, beta-glucanul ajută la eliberarea hormonului YY (PYY), un hormon care în timp poate reduce riscul de obezitate.Bogat în proteine ​​vegetale

Proteina de ovăz este considerată a fi de bună calitate, deoarece conține mai mulți aminoacizi esențiali. Cu toate acestea, la fel ca în toate boabele, unii dintre acești aminoacizi sunt prezenți în cantități mai mici, de unde vine necesitatea suplimentării cu alte surse de proteine, cum ar fi carnea sau leguminoasele. Amintește-ți că un aminoacid este esențial atunci când organismul nu îl poate produce și trebuie să provină în mod necesar din alimente.

Deci ai aflat în fulgi ovăz calorii câte conține. Acum îți propun să privești acest video pentru a descoperi o idee genială de mic dejun: sățios și sănătos.

Idee de desert rapid și sănătos – vafe sănătoase de casă

Un cuvânt de la nutriționist

Ai grijă la produsele procesate, inclusiv cerealele pentru micul dejun, care pot conține zahăr, uleiuri hidrogenate, conservanți, arome artificiale, culori și alte arome cu conținut scăzut de nutrienți.

Citește și articolul: Vreau să slăbesc la burtă

Pentru a nu rata toate sfaturile și noutățile cele mai importante și interesante, abonează-te la noi pe rețelele de socializare: YoutubeInstagramFacebook.

Dacă ți-a plăcut acest articol distribuie să vadă și prietenii tăi!

Lasă un comentariu