Fitnessmama.ro

Ghidul zahărului

 

Ce este zahărul?

Zahărul este un aliment foarte nociv, mai ales cel adăugat. Acesta este o sursă de calorii fără componente nutritive. Înafara faptului că acesta îngrașă, este și un ucigător de sănătate destul de puternic. Este des asociat cu obezitatea, bolile de inimă și diabetul zaharat. Dacă trebuie să excluzi total doza zilnică de zahăr sau dacă totuși nu-ți face rău când e consumat în cantități mici, vei afla în acest articol.

 

Dependența față de zahăr

Dacă ai impresia că suferi de dependență față de zahăr să știi că este posibil acest fapt. Zahărul și drogurile au ceva în comun, acestea stimulează aceleși zone ale creierului și duc la pierderea controlului. Odată ce ajungi să consumi prea mult zahăr adăugat, este necesar să îl invingi. Este destul de greu, știu. Unii oameni spre exemplu renunță la ceaiul îndulcit însă nu uită să recupereze cu prăjituri sau bomboane.

Deoarece este greu să renunți la consumul parțial trebuie să renunți definitiv, iar în timp această deprindere aduce doar beneficii. Cea mai bună metodă de a scăpa de dependența de zahăr este de a consuma fructe. Exisă diferențe importante dintre zahărul adăugat și cel natural. Unii oameni nu au o problemă cu consumul minim de zahăr în timp ce alții din cauza unui consum minim, încep să aibă o poftă nesfârșită de dulce pe care nu o mai pot controla. Dar ea se poate înlocui cu o listă variată de smoothie-uri din fructe care îți servesc drept un dulce optim și sănătos.

 

Zahărul adăugat versus zahărul natural

Ceea ce numim noi zahăr adăugat probabil  că îți dai bine seama, vorbesc despre cel din alimente, sucuri și dulciuri ect. Dacă ești la faza de slăbire mai bine evită sucurile cumpărate pentru că nu sunt mult mai sănătoase decât apa carbozificată sau cea cu coloranți. Sucrile sunt o sursă de îndulcitori total artificiali. În loc de sucul din magazin poți opta pentru un suc natural fresh, care are o sursă perfect normală de zahăr. Acest zahăr natural care se găsește în fructe, legume, nu are proprietăți nocive, este chiar sănătos. Iar cel mai important poți fi sigur că nu o să ajungi la obezitate din cauza zahărului natural.

 

Cât zahăr pot consuma pe zi ?

La întrebarea fundamentală ,,cât zahăr pot să consum pe zi?’’ orice specialist ți-ar recomanda să nu-l consumi  absolut. Această recomandare nu se referă doar la dependenții de zahăr dar și la cei care îl consumă moderat. Nu există o recomandare corectă legată de cantitate. Totuși fiind un process complicat, încearcă să îl reduci la maxim. Încearcă să înțelegi de ce ai așa mare nevoie de el? Până la urmă nu este doar o necesitate ci mai mult o deprindere. Ceaiul neîndulcit are o aroma minunată. Prăjiturile fără zahăr pot fi înlocuite cu prăjiuri care conțin vanilie, scorțișoară, migdale.

 

Cum să consumi zahărul?

Dacă consumi zahărul dimineața, ai mai puține șanse ca acesta să se așeze sub formă de grăsimi. Dacă îl consumi noaptea riști să ai parte nu numai de kilograme în plus dar și de insomnii puternice. Nu mai consuma zahăr de multe ori în zi. Dacă nu poți să renuți definitiv, consumă doar odată în zi și după cum am mai spus, preferabil dimineața. Nu fă abuz nici de miere, mai ales mierea din magazine care poate promite a fi naturală dar nu mereu e așa

 

Atenție!

85% din alimentele care se află pe rafturile magazinelor conțin zahăr adăugat. Acest factor ar trebui să te facă să înțelegi că odată ce nu poți renunța la toate alimentele ce le consumi, ar trebui să fii responsabil cel puțin de ceea ce gătești, ceea ce preferi și cum preferi mai ales dacă ești sau ai semne de obezitate. Optează pentru iaurturi naturale, sucuri naturale și smoothie.

Distribuie acest articol dacă ți-a plăcut și ți-a fost util. Cu siguranță va fi de ajutor și prietenilor tăi.

Lasă un comentariu