Fitnessmama.ro

Măsline calorii și valoare nutrițională

În articolul de astăzi vom descoperi mai multe detalii despre măsline calorii. Fructul măslinului este consumat în mod obișnuit în țările mediteraneene, unde cultivarea lui ocupă un loc important. Marele interes pentru beneficiile în sănătate ale măslinelor și ale uleiului său provine din rezultatele studiilor care arată o incidență scăzută a bolilor coronariene și a anumitor tipuri de cancer în țările în care dieta este mediteraneană. Măslinele, și în special uleiul de măsline, sunt o parte integrantă a acestui tip de dietă.

Caracteristicile măslinelor

  • Bogat în acizi grași mononesaturați;
  • Bogată în calorii;
  • Sursa de vitamina E;
  • Rol în protecția sistemului cardiovascular;
  • Sursa de antioxidanti.

Valorile nutriționale și măsline calorii

Acum despre calorii măsline. Măslinele sunt bogate în calorii (155 Cal/100 g) datorită conținutului ridicat de grăsimi. De asemenea, este bogat în sodiu și vitamina E.

Numărul de calorii ulei măsline este mai mare deoarece este un produs concentrat.

Beneficiile măsline calorii: de ce să le consumi?

Măsline calorii

Măslinele și uleiul său au beneficii nutriționale notabile.

Risc cardiovascular scăzut

Aproximativ 75% din grăsimea din măsline și uleiul său se află sub formă de acizi grași mononesaturați (MUFA). Consumul de MUFA este asociat cu un risc mai mic de boli cardiovasculare. Se știe că OMG-urile scad nivelul de colesterol total și LDL-colesterol (colesterol „rău”) din sânge, atunci când înlocuiesc acizii grași saturati din dietă. În plus, pot crește și nivelul HDL-colesterolului (colesterolul „bun”) din sânge atunci când înlocuiesc unii dintre carbohidrații din dietă. În cele din urmă, AGM protejează colesterolul LDL (colesterolul „rău”) de oxidare, ajutând la prevenirea aterosclerozei. Ca ghid, 100 g de măsline furnizează 8 g până la 12 g de MUFA, în timp ce 100 g de ulei de măsline furnizează de șase până la opt ori mai mult.

Sursă de antioxidanți

Antioxidanții sunt compuși care protejează celulele din organism de daunele cauzate de radicalii liberi. Acestea sunt molecule foarte reactive despre care se crede că sunt implicate în dezvoltarea bolilor cardiovasculare, a anumitor tipuri de cancer și a altor boli legate de îmbătrânire.

Mai multe studii au identificat cu succes compușii fenolici din uleiul de măsline și efectele acestora asupra sănătății. Se cunosc mai puține despre profilul antioxidant al măslinei și despre beneficiile pe care le-ar putea oferi consumul acestuia. Cu toate acestea, știm că varietatea, maturitatea și păstrarea măslinelor sunt factori care influențează conținutul lor antioxidant. În general, măslinele negre ar conține de trei până la patru ori mai mulți compuși fenolici decât măslinele verzi și, astfel, ar avea o capacitate antioxidantă mai mare in vitro.

Măsline calorii – bun furnizor de vitamine E și K

Măslinele verzi murate sunt o sursă de vitamina E. Un antioxidant major, vitamina E protejează membrana care înconjoară celulele organismului, în special globulele roșii și globulele albe (celule ale sistemului imunitar).

Uleiul de măsline este o sursă de vitamina K. Această vitamină este necesară pentru producerea de proteine ​​care ajută la coagularea sângelui (atât stimulează, cât și inhibă coagularea sângelui). De asemenea, joacă un rol în formarea oaselor. Pe lângă faptul că se găsește în alimente, vitamina K este produsă de bacteriile din intestin, motiv pentru care vitamina K este rară.

Un cuvânt de la nutriționist

Măslinele sunt alimente interesante pentru că sunt bogate în acizi grași mononesaturați. Sunt grăsimi bune pentru sistemul cardiovascular, dar măslinele trebuie consumate cu moderație pentru că sunt totuși un aliment caloric. Măslinele sunt, de asemenea, foarte bogate în vitamina E antioxidantă. În ulei de măsline calorii sunt într-un număr mai mare de aceea se recomandă câteva picături la o salată.

TE INTERESEAZĂ SPORTUL? ATUNCI CITEȘTE ȘI ACEST ARTICOL:

Calorii banane și beneficiile acestui fruct

Pentru a fi la curent cu toate sfaturile noastre și dacă VREI SĂ SLĂBEȘTI, urmărește-ne pe pagina noastră de Facebook, contul de Instagram și Youtube și nu uita să te abonezi la ele.

Dacă ți-a plăcut acest articol distribuie să vadă și prietenii tăi!

Lasă un comentariu