Fitnessmama.ro

Momentul perfect pentru a face sport

Nu este întotdeauna simplu să găsești momentul perfect pentru a face sport. Majoritatea celor care practică sportul nu au cu adevărat luxul de a alege acest moment. Mai degrabă o fac în funcție de disponibilitate din cauza programelor ocupate, între familie, muncă și timp liber. Cu toate acestea, un anumit moment nu favorizează practicarea unui anumit sport și există câteva sfaturi de știut înainte de a începe.

În primul rând, trebuie să știi că corpul nostru urmează în fiecare zi cicluri pe care ni le impunem în funcție de stilul nostru de viață. Practicarea unui sport trebuie adaptată la aceste cicluri zilnice pe care este important să le respectăm. Trebuie să ne ajustăm activitățile sportive în funcție de aceste modele. Astfel încât să nu deranjăm prea mult corpul și astfel să maximizăm performanța acestuia în timpul exercițiului.

Deci, vei înțelege că momentul perfect pentru a face sport depinde de fiecare dintre noi, deoarece toți avem ritmuri diferite de viață. Prin urmare, ar fi iluzoriu să credem că există un moment special în care corpul nostru este mai apt să exercite. Cu toate acestea, în funcție de obiectivele tale, există câteva sfaturi de urmat pentru a-ți optimiza activitatea fizică.

Câteva sfaturi de urmat

În funcție de motivațiile tale, momentul perfect pentru a face sport poate fi în diferite ore ale zilei. În primul rând, trebuie remarcat faptul că temperatura corpului variază la fiecare perioadă a zilei. Cea mai scăzută temperatură o are între 1-3 ore înainte de a se trezi dimineața și cea mai ridicată temperatură după-amiază târziu, în jurul orei 17:00. S-a dovedit că cu cât temperatura corpului este mai mare, cu atât performanța noastră fizică este mai bună. În acest fel, momentul perfect pentru a face sport poate fi considerat după-amiază târziu.

Cu toate acestea, dacă scopul tău este să slăbești, cel mai bine este să faci sport dimineața pe stomacul gol după ce ai consumat apă. Acest lucru te va ajuta să arzi grăsimi de la începutul antrenamentului. În aceste condiții, este mai bine să nu depui mai mult de 30 până la 45 de minute de efort.

Există și momente ale zilei când nu este recomandat să faci sport. De exemplu, ar trebui să eviți exercițiile fizice dacă ai avut stomacul gol de câteva ore. În acest caz, poți mânca carbohidrați rapizi înainte de sport. În plus, activitatea fizică trebuie evitată în timpul digestiei, deoarece folosește multă energie. Cu toate acestea, digestia completă durează aproximativ 15 ore, deci nu ar trebui să aștepți atât de mult, ci mai degrabă două până la trei ore între masă și antrenament.

În cele din urmă, dacă ai probleme cu somnul, este recomandat să nu depui prea mult efort după ora 19:00, deoarece poți inversa curba temperaturii corpului.

Ascultă-ți corpul

Evident, aceste sfaturi ar trebui menționate, dar să știi că pentru a determina momentul perfect pentru a face sport, ascultarea ceasului tău intern este mai bună decât toate opiniile. Pentru a afla când corpul tău este cel mai pregătit pentru sport, experimentează cu pași diferiți pentru a găsi ritmul care funcționează cel mai bine pentru tine. Gândește-te mai întâi la sănătatea ta. Amintește-ți că ceea ce merită este consistența: 30 de minute de activitate fizică, oricare ar fi aceasta, în fiecare zi.

Principalul lucru, desigur, este să faci mișcare regulată pentru a te simți bine în corp și în suflet!

Efectele fiziologice ale sportului dimineața

De ce dimineața este bine de făcut sport?

> Sportul dimineața îți stimulează corpul

Cu toate acestea, începând ziua cu un antrenament – trezești metabolismul. Exercițiul fizic dimineața îți va oferi energie pentru întreaga zi (de fapt, antrenamentul prea târziu noaptea duce adesea la probleme de somn). Și promovează adormirea seara.

>> Sportul dimineața reduce stresul

Sportul de dimineață devreme îți va trezi corpul și te va ajuta la canalizarea stresului. Pentru că suntem mai stresați dimineața, din cauza cortizolului, a hormonului stresului). Același hormon care provoacă pofte (din cauza vârfurilor de stres).

> Sportul dimineața ajută la arderea grăsimilor

Dacă practici sport pe stomacul gol, organismul va trebui să se bazeze pe rezervele sale de zaharuri, apoi pe grăsime. Am arde cu 20% mai multe grăsimi decât dacă am exercita cu stomacul plin. CU EXCEPȚIA că foarte repede, corpul cere energie și că nu este posibil să susții un efort fără „combustibil”, cu riscul de a fi deteriorat. Deci, este vorba de a lua unele măsuri de precauție.

Concluzie

Momentul perfect pentru a face sport depinde de activitățile tale zilnice. Pentru a găsi care este momentul tău perfect pentru a face sport trebuie mai întîi să-ți organizezi activitățile cât mai bine. Poți face sport dimineața sau seara, în acea parte a zilei când ești mai disponibilâ.

De regulă, sportul de dimineață este cel mai binevenit. Însă, în dependență de programul tău poți alege orice parte a zilei. Cu condiția că vei face antrenamente regulate pentru a obține rezultatele pe care ți le dorești. Te poți adresa unui antrenor cu experiență pentru a te ghida când ai nevoie de ajutor sau dacă nu știi de unde să începi. Ai grijă de sănătatea ta!

Dacă ți-a plăcut articolul distribuie să vadă și prietenii tăi!

Lasă un comentariu