Fitnessmama.ro

Piure de cartofi calorii și valoare nutrițională

În piure de cartofi calorii câte sunt vei afla în acest articol. Cea mai comună rețetă din cartofi este piureul de cartofi. Textura cremoasă și consistența mestecată a acestui fel de mâncare îl fac un acompaniament de dorit pentru multe mese.

Piure de cartofi calorii

Câte calorii piure de casă sau cumpărat are? Piureul este un produs culinar realizat din alimente zdrobite sau măcinate. Cel mai adesea, când vorbim despre piure, ne gândim la piure de cartofi. Aceasta se obtine, bineinteles, din cartofi la care adaugam lapte, unt, sare si nucusoara. Dar, în funcție de rețete și gusturile individuale, ingredientele pot să nu fie aceleași. Astfel, în timp ce unii se pot descurca cu ușurință fără untul din piure și folosesc lapte semi-degresat, alții, dimpotrivă, preferă laptele integral, sau chiar smântâna. Acest lucru face dificilă estimarea numărului în piure calorii.

Dar, în medie, 100 g de piure ar furniza 90 kcal și aproape 13 g de carbohidrați, dintre care majoritatea provin din amidon de cartofi. Continutul de grasimi ramane destul de rezonabil, putin peste 3g la 100g, atata timp cat te multumesti cu lapte degresat si un patratel de unt.

Valoarea nutrițională a piureului de cartofi variază în funcție de tipul de cartofi, lapte și unt folosit în preparare. Potrivit „Choose Your Foods: Diabetes Exchange Lists”, o porție de piure de cartofi este egală cu 1/2 cană, care poate reprezenta între 100 și 200 de calorii per porție. O rețetă de piure de cartofi de casă de la The Daily Plate făcută cu unt și lapte are 171 de calorii pe 3/4 cană. Contine 7 g de grasime totala din unt si lapte, 303 mg colesterol si 24 g carbohidrati. Cartofii conțin 27 mg de vitamina C, care reprezintă aproape 50% din aportul zilnic. Cartofii sunt, de asemenea, o sursă bună de potasiu, potrivit Comisiei pentru cartofi din Idaho.

Cum se face un piure?

La prima vedere, rețeta de piure pare ușoară, deoarece necesită puține ingrediente și pregătire. Succesul lui depinde însă atât de alegerea cartofilor cât și de tehnica de zdrobire. Deci, primul lucru de făcut este să alegi cartofi special pentru piure. Acestea ar trebui să aibă o pulpă făinoasă. Pentru a nu te înșela, poți alege soiuri precum mona lisa sau cartoful bintje. Apoi, odată ce cartofii sunt gătiți, nu trebuie striviti.

Și mai presus de toate, nu folosi un robot electric sau un mixer de mână. Pentru că, lama acestor dispozitive este prea rapidă și îți va oferi un piure elastic și lipicios. Pentru un piure tradițional de succes, tot ce trebuie să faci este să-ți strivesti cartofii cu o furculiță. Abia dupa aceea vei adauga laptele si il vei asezona. Deci numărul de calorii piure de cartofi poate că nu este atat de mare, dar vom afla in continuare daca poate face parte din dieta ta.

Ce piure să aleg?

Daca nu ai timp sa faci un piure de casa, te poti retrage pe cel din supermarketuri, doar ca nu va fi la fel de sanatos pentru organismul tau. Alături de tradiționalele pliculețe de fulgi de cartofi deshidratați, poti găsi piure în secțiunea de alimente congelate. Acesta este cel mai apropiat de piureul de casă, deoarece conține deja unt și lapte. Trebuie doar să-l încălzești. În timp ce alte preparate din fulgi necesită adăugarea de apă și lapte, sau chiar unt, în funcție de gustul tău. Atenție, deoarece unele rețete de piure sunt îmbogățite cu smântână, nu este nevoie să o adaugi la preparatul tău.

Piure de cartofi calorii pentru dietă

Piureul este o rețetă esențială. Cu toate acestea, în timp ce ești la dietă, cel mai bine este să încerci să il eviți. Pentru că, are un indice glicemic de 80, care este foarte mare. Prin urmare, riscă să promoveze creșterea grăsimilor. Pentru a contracara acest efect, este deci mai bine să-l combini cu o cantitate mare de legume, al căror conținut ridicat de fibre va limita vârful glicemic.

Pentru a limita aportul de calorii, poti alege și rețetele de casă, cum ar fi piureul de cartofi, fără a adăuga grăsimi. Numărul de calorii cartofi piure deci este cam mare daca esti la dietă si vrei sa slabesti. Mai bine consulta-te cu nutritionistul care sa te indrume cum sa mananci ca sa nu te ingrasi.

TE INTERESEAZĂ SPORTUL? ATUNCI CITEȘTE ȘI ACEST ARTICOL:

Câte calorii trebuie să consum pe zi?

Pentru a fi la curent cu toate sfaturile noastre și dacă VREI SĂ SLĂBEȘTI, urmărește-ne pe pagina noastră de Facebook, contul de Instagram și Youtube și nu uita să te abonezi la ele.

Dacă ți-a plăcut acest articol distribuie să vadă și prietenii tăi!

Lasă un comentariu