Fitnessmama.ro

Spanac calorii și valoare nutrițională

De această dată vom analiza spanac calorii și valorile sale nutritive. Cunoscut pentru conținutul său bun de fier, spanacul oferă, de asemenea, o cantitate excepțională de alte vitamine și minerale. Unii dintre antioxidanții săi ar fi, de asemenea, deosebit de benefici pentru ochi. În ceea ce privește bucătăria, îl putem pregăti într-o mie și una de feluri, pentru cea mai mare fericire a noastră.

Caracteristicile spanacului

  • Putere antioxidantă puternică;
  • Foarte sărac în calorii;
  • Sursă bună de fibre dietetice;
  • Promovează sănătatea ochilor;
  • Ajută la prevenirea patologiilor cronice.

Spanac calorii: valorile nutriționale și calorice ale spanacului

Numărul de calorii spanac este foarte scăzut.

Pentru 100g de spanac:

Calorii – 29.1

Proteină – 2,62 g

Lipidele – 0,5 g

Carbohidrați – 2,25 g

Fibre dietetice – 2,37 g

Micronutrienți conținuți în spanac

Printre substanțele nutritive conținute în cantități bune în spanac, putem cita următoarele:

  1. Vitamina A: spanacul fiert este o sursă excelentă de vitamina A, în timp ce spanacul crud este o sursă bună;
  2. Vitamina B9 (folat): spanacul fiert este o sursă excelentă de vitamina B9, în timp ce spanacul crud este o sursă bună;
  3. Vitamina K: spanacul este o sursă excelentă de vitamina K;
  4. Fier: spanacul fiert este o sursă excelentă de fier pentru bărbați și o sursă bună pentru femei.
  5. Magneziu: spanacul fiert este o sursă excelentă de magneziu pentru femei și o sursă bună pentru bărbați.
  6. Mangan: spanacul fiert este o sursă excelentă de mangan, în timp ce spanacul crud este o sursă bună pentru femei și o sursă pentru bărbați;
  7. Vitamina B2 (riboflavina): spanacul fiert este o sursă bună de vitamina B2, în timp ce spanacul crud este o sursă doar pentru femei;
  8. Vitamina B6 (piridoxină): spanacul fiert este o sursă bună de vitamina B6;
  9. Cupru: spanacul fiert este o sursă bună de cupru;
  10. Vitamina B1 (tiamina): spanacul fiert este o sursă de vitamina B1;
  11. Vitamina C: spanacul este o sursă de vitamina C;
  12. Vitamina E: spanacul fiert este o sursă de vitamina E;
  13. Calciul: spanacul fiert este o sursă de calciu;
  14. Fosfor: spanacul fiert este o sursă de fosfor;
  15. Potasiu: spanacul fiert este o sursă de potasiu;
  16. Zinc: spanacul fiert este o sursă de zinc.

Deci calorii spanac fiert sunt la fel de benefice precum spanacul crud.

Pentru spanac crud calorii pe care le conține împreună cu anumiți micronutrienți are multe beneficii asupra organismului.

Spanac calorii: beneficiile sale

Mai multe studii epidemiologice au arătat că un consum ridicat de legume și fructe scade riscul de boli cardiovasculare, anumite tipuri de cancer și alte boli cronice. Prezența antioxidanților în legume și fructe poate juca un rol în aceste efecte protectoare.

Consumul de spanac te face cu adevărat mai puternică?

Ne amintim de Popeye, marinarul care a crescut extrem de puternic după ce a înghițit o cutie de spanac. Chiar și astăzi, mulți asociază acest aliment cu un impuls de energie. Această idee ar putea proveni din conținutul său de fier, un mineral care ajută la protejarea împotriva unor forme de anemie și a simptomelor de oboseală care urmează.

În comparație calorii spanac congelat cu cel proaspăt, cel din urmă este mai benefic.

Cu toate acestea, deși spanacul conține o cantitate destul de mare, fierul din alimentele vegetale este mai puțin absorbit decât fierul din surse animale. Cu toate acestea, putem crește absorbția fierului din plante consumând alimente bogate în vitamina C (citrice, ardei etc.) sau proteine ​​în același timp.

Nu trebuie să-ți faci griji în privința calorii mâncare de spanac. Spanacul este un aliat excelent al meselor echilibrate, fie ești la regim sau nu.

Citește și articolul: Cele mai bune exerciții pentru piept acasă

Pentru a nu rata toate sfaturile și noutățile cele mai importante și interesante, abonează-te la noi pe rețelele de socializare: YoutubeInstagramFacebook.

Dacă ți-a plăcut acest articol distribuie să vadă și prietenii tăi!

Lasă un comentariu