Fitnessmama.ro

Care sunt tipurile de meniu sănătoase?

Ai auzit atât de multe reguli și sfaturi când vine vorba de mâncare și care sunt tipurile de meniu sănătoase încât nu este întotdeauna ușor să-ți găsești drumul corect când vrei să mănânci sănătos.

Principalul sfat pe care l-aș avea pentru tine este să mănânci cât mai simplu. Adică să eviți cât mai mult posibil produsele procesate (prăjituri, mese cumpărate, pâine, zahăr, etc.). Astfel, combinând produsele crude precum fructele și legumele cu puțină carne, te apropii de dieta ideală. Ca reamintire, poți găsi aici exemplul unui mic dejun rapid și sănătos recomandat de Fitness Mama.

Când vine vorba de tipuri de meniuri sănătoase, deseori îți apar diferite gânduri: „este prea complicat”, „este prea scump”, „nu este gustos” etc.

Deci, bineînțeles, pentru a comanda un fast-food sau pentru a cumpăra o masă gata durează mai puțin timp și poate părea mai distractiv la început. Dar dacă le excluzi din meniu, corpul și sănătatea ta îți vor mulțumi.

Reguli de bază ale unui meniu sănătos

Pentru a satisface nevoile organismului tău în nutrienți (vitamine, minerale, proteine, lipide, carbohidrați, fibre etc.), esențiale pentru funcționarea acestuia, este necesară diversificarea meniului.

Este bine să te asiguri că nu excluzi nici o categorie de alimente. Să consumi suficient (fără exces) în funcție de beneficiile acestora și de nevoile organismului (sex, vârstă, înălțime, greutate, activitate fizică etc.) O masă echilibrată include 1/3 legume, 1/3 amidon și 1/3 proteine.

Astfel, un meniu sănătos ar consta din:

– legume crude și/sau fierte.

– o sursă de proteine ​​animale: carne, pește, ouă etc.

– o porție de alimente cu amidon (cereale, cartofi, paste, pâine etc.).

– un produs lactat (brânză, iaurt, brânză de vaci etc.)

– un fruct gătit sau, eventual, crud.

Urmarea unui meniu sănătos zi de zi nu este un proces foarte complicat. Este deosebit de important să te asiguri că mănânci într-un mod suficient de diversificat. Astfel încât să nu suferi de nici un deficit alimentar.

Care sunt tipurile de meniu sănătoase?

Nutriționistul de la Fitness Mama are în program 5 tipuri de meniuri sănătoase în funcție de situația pe care o ai. Iar pentru a înțelege mai bine despre ce e vorba, le descriem în continuare.

Meniul de bază

Nu are nicio restricție. Îl aleg persoanele care nu au alergii sau intoleranță la anumite produse. E un meniu care include totul proporțional după cantitățile indicate de către nutriționist.

Meniul vegan

Pune accentul pe consumul de alimente și băuturi bazate pe plante. Adepții acesteia eliminând complet produsele de origine animală, inclusiv lactatele, din meniul lor. Diferența dintre dieta vegană și dieta vegetariană constă în faptul că vegetarienii acceptă să consume produse lactate și ouă, renunțând doar la carne. Pe când veganii preferă să evite mâncărurile care presupun rănirea ființelor vii.

Meniul vegetarian

Pentru persoanele care au eliminat carnea de animale din dietă. Prin urmare, nu va mai exista carne roșie, carne albă sau pește în meniu. Vegetarienii consumă totuși produse lactate, ouă și miere.

Meniul fără lactoză

Pentru persoanele intolerante la lactoză, cu introducerea produselor care conțin aceeași micro și macro nutrienți din lactate pentru a suplini aportul necesar organismului.

Meniul extra busy

Special dedicat pentru persoanele care practic nu au timp liber însă doresc să adopte un regim alimentar sănătos.

Concluzie

Când te prezinți la specialistul de la Fitness Mama răspunzi la un șir de întrebări în ancheta nutriționistului și îl alegi pe cel mai convenabil pentru tine. Ești vegană sau vegetariană? Ai intoleranță la lactoză? Nu trebuie să-ți faci griji pentru nimic, deoarece noi îți putem oferi tot ce ai nevoie în funcție de necesitățile tale individuale. Tot ce trebuie să faci e să te adresezi la noi cu toate întrebările pe care le ai, iar de restul ne ocupăm noi.

Mai multe sfaturi pentru un regim alimentar sănătos și chiar multe rețete foarte gustoase pe care le poți face la tine acasă oricând dorești, le găsești pe platformele noastre de Facebook, Youtube și Instagram.

Lasă un comentariu