Fitnessmama.ro

Ce alimente consumăm primăvară pentru a ne reface organismul și a primi sursa de energie de care avem nevoie în acest sezon

Alimentația de primăvară este una extrem de importantă. Acest anotimp este unul preferat de mulți dintre noi, întrucât trecem de la o perioadă rece și lipsită de lumină, la cea caldă și însorită. Deși, până când doar calendarul ne amintește de începutul primăverii, trebuie să înțelegem cât de dificilă este perioada aceasta pentru metabolism și cât de important este să ne refacem rezervele de vitamine și energie. Am întocmit o listă de produse care te vor ajuta să-ți refaci organismul și să-ți găsești veselia și bucuria în primăvara aceasta. 

Ce să mănânc

De ce este diferită alimentația de primăvară?

După ce un sezon întreg am consumat mai mult alimente conservate, lipsite de vitamine și minerale, acum,  odată cu venirea anotimpului mai cald este nevoie să ajutăm organismul să-și revină. Din acest motiv, nutriționiștii recomandă să trecem treptat la legume și fructe de sezon. Acestea pot fi găsite cu ușurință la piață și  ne vor oferi doza de vitamine de care avem nevoie. Primul semn arată că duceți lipsă de vitamine este pielea, aceasta devine uscată și iritată. Cât despre păr, acesta începe să cadă și are un aspect nesănătos.

Ce produse trebuiesc incluse în alimentație

  1. Spanacul este un aliment care cu siguranță nu trebuie să lipsească din alimentația voastră nici în această primăvară. Este bogat în nutrienți, iar luteina pe care îl conține protejează pielea de efectul nociv al razelor ultraviolete. De asemenea, în spanac se regăsesc vitamine precum A, C, E, K. Ele oferă elasticitate pielii și previn ridurile, dar și luptă împotriva afecțiunilor articulare
  2. Urzica potrivit nutriționiștilor, urzica este bogată în proteine, fier și minerale esențiale pentru organismul uman. Acest aliment este recomandat întrucât scade glicemia, este un bun leac pentru afecțiunile cardiace, distruge viermii intestinali, stimulează metabolismul. 
  3. Somonul și peștele gras- Somonul poate fi consumat cel puțin o dată pe săptămână. Datorită concentrației mari de acizi grași care fac ca inflamațiile să dispară și ajută la hidratarea pielii din interior. De asemenea, grație conținutului valoros de minerale, peștele permite dezvoltarea corectă a proceselor metabolice, sănătății unghiilor și părului. 
  4. Sfecla roșie– aceasta ajută la circulația sângelui, scade tensiunea arterială și ajută la detoxifierea sistemului digestiv. Sfecla este o sursă bună de vitamine, aceasta conține vitamina C, B9, magneziu, potasiu, fosfor, fier. Datorită proteinelor și fibrelor este susținută calitate creierului și redusă inflamația din corp. 
  5. Sparanghelul- este cunoscut drept alimentul care are numeroase beneficii pentru corpul uman. Mai exact, acesta scade tensiunea arterială, normalizează ritmul cardiac, micșorează concentrația de colesterol în sânge, îmbunătățește digestia, elimină toxinele din organism. 

ce să mănânci pentru a slăbi

Alte alimente pe care să nu le excluzi

Pe lângă alimentele descrise minuțios mai sus, trebuie să cunoașteți că fructele și legumele de sezon conțin nutrienți esențiali pentru organismul nostru. Acestea pot fi ușor integrate în alimentația noastră, fie că vorbim de un smoothie delicios de dimineață, fie de salate și supe care îți vor îmbogăți organismul doar cu vitamine sănătoase. Vă recomandăm să consumați cel puțin un aliment descris mai sus pentru a vă simți mai energici și plini de viață în această perioadă.

Am efectuat pentru voi o hartă a simptomelor din corpul nostru care ne spun exact ce vitamine ne lipsesc din organism. Descarcă PDF-ul cu multă informație utilă pentru tine și lasă-ne un mesaj dacă îți place acest gen de documente.

Lasă un comentariu