Fitnessmama.ro

Exerciții pentru abdomen după naștere: ce se poate?

3 din 10 femei au probleme cu aspectul abdomenului după naștere. Să nu-ți fie jenă, e un proces natural! Tocmai ai dat naștere unui bebeluș – una din cele mai frumoase minuni care i se poate întâmpla unei femei, iar burtica ta are nevoie de timp pentru a-și reveni. Uneori durează câteva săptămâni, alteori, dacă nașterea a trecut prin cezariană sau cu careva complicații – vei avea nevoie de câteva luni, dar și de câteva exerciții pentru abdomen.

Un lucru este cert: abdomenul după naștere arată umflat, din motivul uterului care s-a extins în ultimile luni și care are acum nevoie să revină înapoi. Iar tu înarmează-te cu răbdare și cu câteva sfaturi ca să scapi de burtică cât mai rapid!

Așadar, nu te îngrijora dacă la câteva zile după naștere te privești în oglindă și nu-ți place ceea ce vezi. Acceptă-te, oferă-ți puțin răgaz, prinde puteri și ne punem pe treabă ca să arătăm încă mai bine decât până la sarcină! Noi, echipa Fitness Mama, pentru asta suntem aici!

De ce nu toți reușesc să slăbească urmând un antrenament de fitness?

Ce se întâmplă imediat după naștere?

Imediat după naștere vei avea nevoie în mediu de 6 săptămâni pentru ca lucrurile să revină cât de cât la normalitate. Vei scăpa de o bună parte din kg acumulate pe parcurs, burta se va strânge câte puțin și vei putea reveni la toate activitățile de până nu demult. Inclusiv și la exercițiile fizice. Mai exact – vei putea să faci exerciții pentru abdomen.

Iar ca să grăbești procesul, îți sugerăm să respecți câteva reguli:

  • Consumă cât mai multe proteine și alimente bogate în colagen;
  • Consumă cât mai multe fibre, fructe și legume;
  • Nu sări peste mese;
  • Exclude zahărul și dulciurile;
  • Bea cât mai multe lichide;
  • Masează și exfoliază pielea;
  • Alăptează, dacă ai posibilitatea;
  • Respectă un regim alimentar echilibrat și nu mânca cât pentru 2.

La ce exerciții pentru abdomen poți apela după naștere?

În cazul în care nu ai careva interdicții de la medic, poți lua în calcul câteva exerciții. Unele din ele sunt exercițiile cardio. Acestea au un efect benefic asupra lupții cu grăsimea de pe burtă. Poți începe cu plimbările și ieșirile pe jos cu bebelușul tău. Cel mai probabil că nu prea vei avea timp suficient de sală, de aceea profită și de instalațiile de echipament sportiv din parcuri, de benzile de alergare, de bicilete. Toate aceste lucruri îți vor pune în mișcare circulația sangvină, va crește frecvența cardiacă și se vor consuma caloriile, iar în consecință abdomenul tău va pierde din cm.

Un alt gen de exerciții sunt cele de tonifiere. Acestea pot fi oricând repetate acasă, ele durează mai puțin, au o intensitate mai mare și se axează pe anumite zone. De exemplu, la Fitness Mama, astfel de exerciții îți fură doar 20 de minute pe zi. Iar unul din abonamente este întru totul orientat spre burtica ta, cuprinzând cele mai eficiente exerciții pentru abdomen.

Pilates sunt un alt gen de exerciții. Ele antrenează mușchii, dar și echilibrul organismului – astfel obții mai multe avantaje din aceleași exerciții.

Cele mai frecvente greșeli în sport pe care le facem

Prinde câteva exemple de exerciții pentru abdomen

Cu siguranță că fiecare din noi își dorește să arate de milioane, în cel mai scurt timp posibil și cu cele mai mici eforturi. Cu toate acestea, este nevoie de puțină organizare și de responsabilitate, atunci când ne propunem să slăbim, să tonifiem organismul. Iar ca să obținem un abdomen frumos, sănătos și fără afectări în urma nașterii, motivează-te să faci următoarele exerciții zilnic:

  1. Planșa. Este exercițiul minune în direcția abdomenului la care visăm. Stai întinsă cu fața în jos, sprijină-te pe coate și pe vârfurile degetelor de la picioare. Obține o linie dreaptă a corpului, ridicând bazinul, încordând abdomenul și fesierii. Menține cel puțin 20 de secunde.
  2. Înclinările pelvine. Stai culcată pe spate, cu genunchii îndoiți la 90 de grade iar călcâiele – lipite de podea. Încordează-ți mușchii abdominali, fesierii și înclină pelvisul posterior. Menține cel puțin 5 secunde.
  3. Foarfeca. Din poziția culcată, ridică ambele picioare de pe podea. Ținându-le drepte, încucișează-le, coborându-le și ridicându-le alternativ. Fă câteva seturi a câte 15-20 de repetări.
  4. Abdomene inverse. Stai întinsă pe spate, îndoaie genunchii, iar coapsele ține-le perpendiculare cu podeaua. Din contul mușchilor abdominali, adu genunchii către piept. Menține câteva secunde și revino la poziția inițială.

Tot ceea ce ți-am prezentat mai sus sunt doar câteva din zecile de exerciții pentru abdomen după naștere. În cazul în care, însă, ai probleme de diastază, sfatul nostru este să te adresezi și unui medic specialist. S-ar putea să ai nevoie de exerciții mai specifice.

Iar dacă ți-a fost util acest articol, atunci vezi și canalul nostru de youtube pentru a prinde cele mai bune exemple în vederea lupții cu kg și cm în plus.

 

Lasă un comentariu