Fitnessmama.ro

Slab sau Gras sau slab și gras în același timp?

Să fii Slab sau Gras sau slab și gras este paradoxal… Prin acest articol vreau să-ți împărtășesc un răspuns pe care i l-am dat unei tinere în urmă cu câteva zile. În mesajul ei mi-a spus despre călătoria sa cu mâncare și exerciții fizice. Mi-a spus că poate mânca și face sport, dar este slabă, și în același timp grasă. Să fii slab, dar gras? Este ciudat! Nu chiar atât de mult. Îți explic de ce, te-ar putea ajuta. 😉

Corpul tău se adaptează și face rezerve (Slab sau Gras)

Este posibil ca, pentru a slăbi, să fi început să mănânci mai puțin și să faci mai mult sport. Și atunci ai început să faci o greșeală!

Lasă-mă să-ți explic. Corpul tău este bine făcut, are un sistem de autoconservare foarte bine reglat, este acolo pentru a te proteja și a-ți permite să supraviețuiești.

Când practici sport (sau orice altă activitate), cheltui energie; iar corpul tău așteaptă să-i întorci acea energie prin alimentație, astfel încât să poată continua să funcționeze normal.

Problema este că această energie, mâncând mai puțin, nu o întorci suficient … Deci, care crezi că vor fi consecințele?

Foarte simplu, corpul va căuta să:

  • Economisească cât mai mult posibil (scăderea cheltuielilor normale de calorii),
  • Facă rezerve (depozite de grăsime pentru a rezista crizei prin care trece),
  • Găsească energie (de obicei în mușchi și grăsimi, deoarece aportul de alimente este insuficient).

Chiar așa? Nu-și va obține energia doar în grăsime? Dar de ce?

Acest lucru se întâmplă pur și simplu pentru că proteinele din mușchii tăi sunt, de asemenea, o sursă de energie pentru corpul tău. Și, din moment ce aceste proteine ​​sunt mai accesibile pentru el decât grăsimea abdominală, care poate fi dificil de obținut, el le va transforma în glucoză și va degrada țesutul muscular în același timp … 😢

Acesta este un fenomen care apare atunci când aportul de calorii și proteine ​​este insuficient. Mușchii tăi nu mai au materialul de care au nevoie pentru a se construi.

Privește acest video pentru alte detalii importante la acest subiect.

Slab sau gras sau slab și gras – crezi că diferă una de alta?

Crește treptat aportul de calorii și proteine (Slab sau Gras)

Soluția, pentru a nu ajunge Gras sau Slab sau slab și gras, ci mai degrabă slabă și musculară, tonifiată – este să crești treptat aportul de calorii. Așadar, este vorba de a mânca puțin mai mult decât cu ce ți-ai obișnuit corpul; treptat. Sună paradoxal, nu-i așa? Mănâncă mai mult pentru a pierde mai mult?

Motivul este simplu, dacă mănânci mai mult, vei începe rata metabolică bazală care a scăzut pentru a face față lipsei de alimente. Prin urmare, vei consuma treptat mai multe calorii în repaus! 😁

Treptat, corpul va ieși din „modul de economisire a energiei”, fără ca tu să te îngrași și va putea construi masa musculară în loc să o descompună.

Dar pentru a face acest lucru, vei înțelege că va fi necesar să reintroduci cu prioritate o cantitate mai mare de proteine. Pentru a face acest lucru, poți mânca mai multe cărnuri albe, pește, de exemplu, dacă nu ești vegetarian/vegan; sau tofu și leguminoase, de exemplu. Ca să nu mai vorbim de ouă și produse lactate, care sunt și ele o sursă bună.

În mod evident, te invit să faci alegeri alimentare bune: fructe, legume și alimente sănătoase (neprocesate), care sunt bogate în micronutrienți esențiali pentru funcționarea generală a corpului tău.

Nu neglija grăsimile

Grăsimea este la fel de esențială ca proteinele pentru corpul tău. Prin promovarea „grăsimilor bune” (ulei de măsline, avocado, pește gras etc.), corpul tău va putea produce mai mult testosteron, rămânând sănătos.

Testosteronul este un hormon predominant masculin, bărbații au o rată mai mare decât femeile. Acest hormon va favoriza câștigul muscular (anabolism) și, prin urmare, va limita distrugerea țesutului muscular (catabolism).

De ce îți povestesc despre grăsimi? Pur și simplu pentru că dacă mănânci mai puțin, există șanse mari să îți lipsească grăsimea și ca corpul tău să „bată în mușchi”… pe care vrem să-l evităm pentru a nu fi Slab Gras (slabe, dar grase).

Acum, că am văzut partea nutrițională pentru a evita să fim Gras Slab (grase, dar slabe) să aruncăm o privire asupra părții fizice.

Antrenează-te treptat

Bineînțeles, alături de asta, va fi vorba despre întărirea corpului tău, apelând la mușchii tăi, astfel încât aceștia să poată crește. Proteinele nu fac treaba pentru tine, ci doar pentru a construi mai solid ceea ce vei distruge. Nu poți spera să câștigi mușchi fără să te miști minim. 😉

Dacă ești începător, te invit, prin urmare, să începi culturismul și, în special, antrenamentul cu greutatea corporală (cu un pic de echipament de tip halteră). Atunci va fi foarte important să îți respecți bine corpul pentru a nu te trauma:

  • încălzire bună (toate articulațiile și toți mușchii),
  • buna execuție a mișcărilor (flexibilitate),
  • nu efectua prea mult de la început dacă lucrezi cu greutăți

Poți începe lucrându-ți întregul corp trei zile pe săptămână timp de 30 de minute pe sesiune. Apoi, încetul cu încetul, îți poți schimba antrenamentul către o muncă mai regulată (de 5 ori pe săptămână, 30 de minute pe sesiune, de exemplu), întărindu-ți intermitent partea superioară și inferioară a corpului. O zi – partea superioară a corpului, a doua zi – partea inferioară..

Dacă pui toate aceste sfaturi în acțiune, nu există niciun motiv pentru a rămâne Slab sau Gras sau slab și gras!.

Nu ezita să adresezi întrebări în comentarii 😉

Progrese bune tuturor! Să ne simțim bine! 💪🏻🍋

Citește și articolul: Vreau să slăbesc – cu ce să încep?

Dacă ți-a plăcut acest articol distribuie să vadă și prietenii tăi!

Lasă un comentariu